| Friss hírek : Rosberg végzett az élen az időmérő előtti utolsó edzésen |
Rosberg végzett az élen az időmérő előtti utolsó edzésen
2009.04.21. 16:37
A Kínai Nagydíj harmadik és egyben utolsó szabadedzése a williamses Nico Rosberg sikerével zárult, aki ezzel az eredménnyel idei hatodik edzéselsőségét szerezte. A toyotás Jarno Trulli végzett a második helyen, míg a McLaren 2008-as világbajnoka, Lewis Hamilton a harmadik lett az időmérő előtt.
Itteni idő szerint szombaton hajnali öt órakor váltott zöldre a sanghaji bokszutca végén található lámpa, vagyis elkezdődött az utolsó szabadedzés, amely már csak egyórás volt. Az időjárás még kellemesebb volt, mint pénteken, ugyanis 22 Celsius fokig kúszott fel a hőmérő higanyszála Kínában, míg az aszfalt több mint harminc fokosra melegedett fel.
A pilóták közül a ferraris Felipe Massa hajtott ki elsőként a pályára, majd a brazilt szép lassan követték versenytársai, utolsóként a Brawn GP-s Rubens Barrichello hagyta el a bokszutcát. A williamses Nico Rosberg is az elsők között tette meg installációs körét, a német azonban a csapatához visszatérve a bokszutcába vezető úton pontosan ott ragadt le autójával, ahol a 2007-es futamon Lewis Hamilton. Percekig tartott, amíg a pályabírók kimentették az FW31-est a kavicságyból, ám miután a szerelők ellenőrizték a versenygépet, a német folytatni tudta a szabadedzést.
A legelső mért kört a Toyota német pilótája, Timo Glock teljesítette, aki 1:40.733-as idővel nyitott, majd bár második próbálkozásra javítani tudott, előbb csapattársa, Jarno Trulli, majd Massa is jobbnak bizonyult nála. A brazil aztán tovább faragva az eredményből percekig állt az élen, de több mint húsz perccel a tréning kezdete után már finn márkatársa, Kimi Räikkönen vezetett. A szabadedzés felénél Räikkönen, Hamilton, Mark Webber (Red Bull Racing), Jenson Button (Brawn GP), Sebastian Vettel (Red Bull Racing) és Massa volt az első hat sorrendje.
|
Buttonék a top tízben végeztek |
Két perccel később azonban Rosberg gyors körön volt, és a williamses 61 századdal javította meg Räikkönen addigi legjobbját, így 1:36.968-as eredményével a mezőny élére ugrott. A ferraris azonban válaszolni tudott williamses kollégájának, és kevesebb mint húsz perccel a leintés előtt 1:36.921-es idővel visszavette a vezetést. A finn azonban, aki rögtön ezután a hármas kanyarnál megpördült a Ferrarival, csak néhány másodpercig élvezhette az első helyet, ugyanis előbb Massa, majd Trulli is gyorsabbnak bizonyult nála, ám míg a brazillal szinte azonos eredménnyel rendelkeztek, addig a toyotás több mint öttizedet vert rájuk.
Tíz perccel az utolsó szabadedzés vége előtt Trulli, Massa, Rosberg, Räikkönen, Button, Barrichello, Heikki Kovalainen és Hamilton volt az első nyolc sorrendje, míg a Renault két versenyzője, Nelsinho Piquet és Fernando Alonso a középmezőnyben tartózkodott, de a BMW-sek sem remekeltek.
Az utolsó öt percben ismét benépesült a sanghaji pálya, és ahogyan az az utolsó percekben lenni szokott, több helyen is változott az addigi sorrend. Ennek megfelelően Nico Rosberg edzéselsőséggel kezdett szombaton, aki 1:36.133-as idővel nyerte a harmadik szabadedzést. A német mögött végül Trulli zárt, az olasz hátránya azonban alig egytized volt. A harmadik pozíciót az első szabadedzés nyertese, Lewis Hamilton szerezte meg, aki ugyancsak nem sokkal maradt le német riválisától, a mclarenes kevesebb mint kéttizeddel kapott ki.
A második szabadedzésen diadalmaskodó Button ezúttal a negyedik legjobb eredményt könyvelhette el, míg kisebb meglepetésre Piquet ugrott fel az ötödik helyre a Renault-val, aki ráadásul csak egy (!) ezreddel volt lassabb a Brawn GP versenyzőjénél. A brazil pilóta kétszeres világbajnok márkatársa, Alonso ugyanakkor csak az utolsó előtti lett. A spanyol egy átmeneti diffúzort próbált ki szombaton délelőtt az R29-esen, ám végül csak hat kört töltött a pályán, szerelőinek ugyanis akadt dolga versenygépével. A Renault versenyzői egyébként KERS nélkül fognak versenyezni Kínában, tudta meg az autosport.com.
|
Vettelék nem sok időt töltöttek a pályán |
A hatodik helyen Massa végzett a kvalifikáció előtt, míg Kovalainen a hetedik, Rosberg márkatársa, Nakadzsima Kazuki pedig a nyolcadik lett. A legjobb tízbe Räikkönen és Barrichello került még be, akiket a két BMW Sauberes, Nick Heidfeld és Robert Kubica követett a sorban. Aztán a két Toro Rosso következett, az újonc Sébastien Buemi ezredmásodpercre azonos időt autózott Kubicával és az időmérő előtt gyorsabbnak bizonyult márkatársánál, Sébastien Bourdais-nél. A Red Bull Racing versenyzői a tizenötödik és a tizenhatodik pozíciókig csúsztak vissza, Vettel és Webber is a kardántengelynél jelentkező problémák miatt tett meg kevés kört.
A Force India pilótái közül a harmadik szabadedzésen is Adrian Sutil bizonyult jobbnak, igaz a pénteki remek eredmények után a tizenhetedik hely miatt valószínűleg nem volt túl boldog a német. Fisichella az időmérő előtt a tizennyolcadik lett, az olaszt a már említett Alonso követett a sorban, a mezőny legvégén pedig Glock zárt. A Toyota versenyzőjének még a tréning elején akadt problémája a TF109-es váltójával, amit szerelői a leintésig nem tudtak megjavítani. Ha ugyanakkor csak a szerkezet cseréjével lehet majd orvosolni a felmerült problémát, akkor a szabályok értelmében Glockra öthelyes rajtbüntetés vár.
A Kínai Nagydíj programja a kvalifikációval folytatódik, amelyet itteni idő szerint reggel nyolc órakor kezdődik.
Kínai Nagydíj 3. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.133 |
|
17 |
2. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.272 |
+0.139 |
22 |
3. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36.330 |
+0.197 |
17 |
4. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.463 |
+0.330 |
16 |
5. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:36.464 |
+0.331 |
16 |
6. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.528 |
+0.395 |
18 |
7. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:36.547 |
+0.413 |
13 |
8. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:36.560 |
+0.427 |
17 |
9. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:36.568 |
+0.435 |
17 |
10. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.642 |
+0.509 |
17 |
11. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:36.702 |
+0.569 |
14 |
12. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:36.742 |
+0.608 |
16 |
13. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:36.742 |
+0.608 |
14 |
14. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:36.834 |
+0.701 |
17 |
15. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:37.330 |
+1.197 |
8 |
16. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:37.349 |
+1.216 |
7 |
17. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:37.534 |
+1.401 |
17 |
18. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.732 |
+1.599 |
18 |
19. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:38.003 |
+1.870 |
6 |
20. |
Timo Glock |
Toyota |
1:39.110 |
+2.977 |
6 |
| |