Története
Bemutatkozása csapatként
A Renault 1977-ben debütált a Brit Nagydíjon csapatként a Formula–1-ben. Turbómotorokkal léptek színre, ami akkoriban nagy újdonság volt, később azonban általánossá vált. Az évad öt vesenyén egyetlen pilótája, Jean-Pierre Jabouille négyszer kiesett, egyszer nem kvalifikálta magát.
Egy évvel később azonban, az Amerikai Nagydíjon már megszerezte első pontjait. 1979-ben Jabouille mellett René Arnoux Dijonban, a hazai Francia Nagydíjon a Renault első győzelmét ünnepelte.
A McLarenhez átigazolt Alain Prost érkezése 1981-ben nagy lendületet adott a csapatnak. A két évben a Renault a konstruktőri világbajnokságban mind a kétszer harmadik, Prost második lett.
Miután Prost visszament a McLarenhez, a csapatot folyamatos gyengülés jellemezte. Két pilótája, Derek Warwick és Patrick Tambay 1984-ben és 1985-ben alig néhány dobogós helyet szerzett. 1985 végén a Renault mint csapat, visszavonult a Formula-1-ből.
A Renault, mint motorbeszállító
Renault szurkolók a 2005-ös Brazil Nagydíjon
A Renault 1983 óta szállít be motorokat a Formula–1-be. Kezdetben a Lotusnak szállított, egy évvel később a Ligier is ezeket a motorokat alkalmazta autóiban. A háromszoros világbajnok Ayrton Senna az 1985-ös Portugál Nagydíjon az első győzelme mellett a Renault motorok első dobogós helyét szerezte meg. 1985-ben a franciák, miután csapatuk visszavonult, csak a motorokra koncentráltak. 1986-ban a Tyrell csapat is Renault partnere lett.
1986-ban, négy év után egy időre visszavonult a motorgyártástól. 1989-ben újra visszatért, és ezúttal a Williamsnek szállította az erőforrásokat. A Williams 1992-ben, 1993-ban és 1995-től 1997-ig megnyerte az egyéni és a konstruktőri világbajnokságokat is. A Williams mellett a Ligiernek is partnere volt 1992 és 1994 között, és a Benettonnak 1995-től 1997-ig.
Végül ismét visszavonult a Formula–1-ből.
Visszatérése csapatként
Fernando Alonso a 2006-os Kanadai Nagydíjon
Motorbeszállításának vége után a Renault csapatként tért vissza a sportágba. 2001-ben felvásárolták a Benettont, ameynek egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore 2002-ben a Renault F1 Team vezetője lett. A két versenyző Jenson Button és Jarno Trulli lett. A tesztpilótai állást Fernando Alonso töltötte be. Miután 2003-ban Buttont elbocsátották (amit akkoriban sokan bíráltak), Alonsót ültették be helyére. Alonso 2003-as magyarországi és Trulli 2004-es monacói győzelme után a Renault megnyerte a 2005-ös konstruktőri vb-t, és Fernando Alonso lett a világbajnok. Ekkor azonban már Alonso csapattársa Giancarlo Fisichella volt. 2006-ban szintén világbajnok lett a csapat ismét Fernandóval, aki az év vége felé szoros csatát vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel
2007-ben Alonso elhagyta a csapatot, mely visszaesett a McLaren, a Ferrari és a BMW Sauber után a középmezőnybe. Alonso helyére Heikki Kovalainen, a csapat korábbi tesztpilótája érkezett. A 2007-es évet a csapat végül a McLaren kizárása után a 51 ponttal a harmadik helyen fejezte be. |