| Friss hírek : Massa nyerte az őszies nyitányt Kanadában |
Massa nyerte az őszies nyitányt Kanadában
2008.06.07. 12:23
Nem a por miatt volt csúszós a pálya Montrealban, a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén ugyanis a Forma-1-es mezőny eleinte vizes aszfalton körözgetett. A hajrára felszáradó pályán Felipe Massa futotta a leggyorsabb kört. A vb-pontverseny éllovasai, Räikkönen és Hamilton az 5. és 6. helyen végeztek.
Ramaty időjárási körülmények fogadták a pilótákat Kanadában, bár az esőhöz két hete Monacóban már hozzászokhattak, hiszen a hercegségben a futam alatt is esett.
Montrealban a nagyrészt közutakra épülő pálya vizes volt, mikor magyar idő szerint 16 órakor birtokba vehették azt a versenyzők, hiszen nem sokkal a tréning előtt még esett. A száraz gumikat így mindenki elfelejthette, az intermediate (átmeneti) és az extrém esőgumik kerültek előtérbe.
Az első percekben a ferrarisok (Kimi Räikkönen és Felipe Massa) kivételével mindenki kihajtott egy-egy installációs körre, de a gyors terepszemle után érthető módon visszaesett a forgalom a pályán.
Jó negyedóra elteltével már éppen elkezdett volna felszáradni az aszfalt, amikor fentről érkezett az utánpótlás, szemerkélni kezdett ugyanis az eső, de nem hullott jelentősebb mennyiségű csapadék.
A köridőket az edzés elején nem is volt érdemes figyelni, hiszen a pálya állapota percről percre változott.
 |
A két Ferrari mintha csak arra várt volna, hogy leteljen az edzés első fele, ugyanis Räikkönen szinte hajszál pontosan a 45. perc letelte után ment ki az installációs körére. Massa nem érte be ennyivel, a brazil rögtön benevezett egy mért körre is, amivel felugrott a 2. helyre Trulli mögé.
Az idő közben stabilizálódott, már nem esett, és az előrejelzések szerint a hátralévő időben már nem is volt várható csapadék. A pálya felszáradását a 18 fok körüli hőmérséklet azonban nem segítette túl intenzíven.
Jarno Trulli többször is megcsúszott, 40 perccel a tréning vége előtt pedig keresztbe is állt Toyotájával. A gyakorlást szerencsére nem kellett megszakítani, ugyanis az olasz a gyér forgalomnak köszönhetően, senkitől sem zavartatva egyet tolatott, majd folytatta útját.
Az utolsó fél órában a pálya egyre jobban felszáradt, ez pedig a köridők javulását vonta maga után. Timo Glock 25 perccel az edzés vége előtt előbb csapattársa, majd saját idejét is másodpercekkel túlszárnyalta. A német 1:21.555-tel állt az élre, amikor már alig 20 perc volt csak hátra. Csak viszonyításként, tavaly Fernando Alonso nyerte az első edzést, az akkor még a McLarennel száguldó spanyol 1:17.759-et futott.
 |
Alonso is az edzés nagy részét a bokszból figyelte |
A többiek látva javuló eredményeket, egyre nagyobb létszámban merészkedtek elő a bokszutcából. Ekkor már mindenki a bordázott, száraz aszfaltra való abroncsokkal futott.
A hajrában benépesült a pálya, szinte mindenki kiment az utolsó percekre. A vezérszerepet Kimi Räikkönen ragadta magához. Miután a világbajnok az edzés nagy részét "ellógta", előbb csak átvette a vezetést, majd - az addigiakhoz képest - bődületesen nagy időt autózott, elsőként ő fért be 1 perc 19 másodperc alá, a többiek ekkor majd 2 másodperccel elmaradtak tőle.
Eredményét az utolsó percekben aztán egyre többen megközelítették, sőt, 50 másodperccel a leintés előtt csapattársa, Felipe Massa meg is javította azt. A vb-címvédő azonban nem a 2. pozícióban fejezte be az első tréninget, mert még hárman beestek elé, Robert Kubica, Heikki Kovalainen és Nick Heidfeld is gyorsabb volt. Persze minden bizonnyal emiatt nem fog elkeseredni a pontverseny jelenlegi 2. helyezettje, hiszen ez még csak egy szabadedzés volt. A finn mögött nagy riválisát, Lewis Hamiltont intették le.
A Red Bull Racing duója mellett Nakadzsima Kazuki és Fernando Alonso fért még be a legjobb tízbe. A nap legszorgalmasabb (31 kört tett meg) és legtöbbet csúszkáló (kétszer is megpördült) tagja, Jarno Trulli sokáig vezetett is, ám végül csak 14. lett az első edzésen.
Folytatás magyar idő szerint 20 órától, természetesen a 2. szabadedzés következik.
Kanadai Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:17.553 |
|
14 |
2. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:17.809 |
+0.256 |
12 |
3. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:18.133 |
+0.580 |
10 |
4. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:18.182 |
+0.629 |
13 |
5. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:18.292 |
+0.739 |
12 |
6. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:18.303 |
+0.750 |
8 |
7. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:18.712 |
+1.159 |
11 |
8. |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
1:18.809 |
+1.256 |
12 |
9. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:18.971 |
+1.418 |
24 |
10. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:19.005 |
+1.452 |
13 |
11. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:19.093 |
+1.540 |
20 |
12. |
Sebastian Vettel |
Toro Rosso |
1:19.228 |
+1.675 |
21 |
13. |
Timo Glock |
Toyota |
1:19.346 |
+1.793 |
18 |
14. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:19.568 |
+2.015 |
31 |
15. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:19.815 |
+2.262 |
16 |
16. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:19.888 |
+2.335 |
15 |
17. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:20.091 |
+2.538 |
23 |
18. |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:20.173 |
+2.620 |
17 |
19. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:20.541 |
+2.988 |
16 |
20. |
Jenson Button |
Honda |
1:21.542 |
+3.989 |
17 |
| |