Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
WilliamsF1

Története

Mansell Williamse 1985-ből
Mansell Williamse 1985-ből

Az új gárda 1978-ban állt először rajthoz, az ausztrál Alan Jonesszal és Clay Regazzonival. Már az első évben Jones vezetett versenyt, Regazzoni pedig az év utolsó versenyét meg is nyerte.

1980-1989

1980-ban Alan Jones világbajnok lett az FW07B-vel. Az FW07B emellett igen jó és megbízható autó volt, Jones négyszerszer, csapattársa Carlos Reutemann háromszor esett csak ki versenyből. A Williams csapat ebben az évben hat futamgyőzelmet aratott. Az 1981-es szezon szintén egy igen sikeres évad volt a Williams számára. A német nagydíjon már megnyerték a konstruktőri vb-t. A vesenyzői világbajnokságot azonban mégis Nelson Piquet nyerte meg egy Brabhammel. 1982-ben a Williams az első istálló lett, mely zsinórbaan háromszor nyerte meg a konstruktőri vb-t. A 80-as évek elején, amikor a szívómotorok kezdtek kivonulni a Forma-1-ből, a csapat üzletet kötött a japán motorbeszállító Hondával.

1985-ben Keke Rosberg új csapattársa Nigel Mansell lett. Az új szénszálas szerkezetű autóba Honda turbó motort helyeztek. A kezdeti nehézségek és néhány technikai probléma után ismét visszatért a dobogóra. 1985-ben a két Williams-pilóta összesen négyszer állhatott dobogóra. 1986-ban a csapat tovább erősödött, 1986-ban Mansell 6, Piquet 3 első helyet gyűjtött be. Mansell lett a világbajnok, a csapat pedig harmadik világbajnoki címét gyűjtötte be. 1988-ban sok változás történt a Williams istállónál. Az év végén Mansell elhagyta a csapatot, és a Ferrarihoz igazolt át. A csapat rövid idő után ismét visszatért a Renault motorokhoz. Az új pilóta Thierry Boutsen lett.

1990-1999

Williams FW16
Williams FW16

Az 1990-es szezon jól kezdődött. Az első futamon Phoenixben a Boutsen a harmadik helyen végzett. A harmadik futamon San Marinoban Patrese megnyerte a futamot és ezzel megszerezte harmadik győzelmét. Magyarországon Boutsen az első helyről rajtolhatott ésmeg is nyerte a futamot. Ezekkel a sikerekkel és további pontszerző helyezésekkel fejezték be az idényt a konstruktőri pontlista negyedik helyén.

A következő évben a csapat újfejlesztésű FW14-essel, új dizájn elemekkel, RS3-as Renault motorral és egy félelmetes Mansell-Patrese pilótapárossal állt rajthoz 1991-ben. Az idényben ez a csapat volt az egyetlen, mely a McLarent nyomás alatt tudta tartani. A konstruktőrök között második helyen végeztek, egyéniben Mansell második, Patrese harmadik helyen végzett. A nagy változás azonban 1992-ben következett be. Az év biztatóan kezdődött, Dél-Afrikában Mansell első, míg Patrese második helyen végzett. A további négy versenyen (Mexikóban, Brazíliában, Spanyolországban és San Marinóban) is a dobogó legfelső fokára állhatott, ezzel ő lett az első pilóta, aki egy szezon első öt futamán győzni tudott. Az idényben még 4 versenyt nyert meg(Franciaország, Nagy-Britannia, Némeország, Portugália). Ezzel ő lett az első, aki egy szezonban kilenc futamot is megnyert. Patrese kiválóan versenyzett, végig Mansell mögött haladt, beletanult a másodpilóta szerepbe. Mansell Magyarországon biztosította be egyéni világbajnoki címét, míg a Williams csapat a Belga nagydíj után ünnepelhetett. Patrese a összesítésben második helyen végzett. 1993-ban a Williams csapatfelállása teljesen megváltozott. A Mansell-Patrese világbajnok duót a háromszoros világbajnok Alain Prost illetve az addigi tesztpilóta Damon Hill váltotta. A csapat ismét konstruktőri világbajnok lett, Prost megszerezte negyedik világbajnoki címét, míg Hill első futamgyőzelmét. Prost befejezte a pályafutását, helyére Ayrton Senna érkezett.

Damon Hill 1995-ben
Damon Hill 1995-ben

1994-ben egy igen erős pilótapáros kezdett, amelyet nagyon esélyesnek tartottak a végső győzelemre. A harmadik futamon azonban Senna a Tamburello kanyarban elvesztette uralmát az autó fölött és a betonfalba rohant. A halálhír az egész világot sokkolta. A következő versenyen Monacóban Hill egyedül állt rajthoz. A spanyol nagydíjon Hill mellé Coulthardot ültették be. A futamot Hill nyerte. Coulthard ezen kívül még hét nagydíjon vezette a Williams-Renault 2-es számú autóját. További négy versenyen azonban Damon Hill csapattársa Nigel Mansell volt. Hill összesen hat futamgyőzelmet aratott, míg Mansell az évadzáró Ausztrál Nagydíjon állhtatott a dobogó legfelső fokára. Bár Hill egyetlen ponttal Schumacher mögött végzett az egyéni pontversenyben, A Williams ismét konstruktőri világbajnok lett, s ezzel megmutatta a világnak, hogy milyen erővel, kitartással és csapatszellemmel rendelkezik. 1995-ös szezonban a csapat végig a Hill-Coulthard pilótapáros által vezetett FW17-essel állt rajthoz. Ketten együtt öt versenyt nyertek, ebből négyet Hill (Argentína, San Marino, Magyarország, Ausztrália) Coulthard pedig egyet (Portugália). Hill csalódott volt, hiszen úgy lett második, hogy a pontkülönbség közte és Schumacher közt több, mint 30 pont volt. 1996-ban Coulthard távozott a csapattól, helyére az Indy-Car 1995-ös szériájának győztese, a korábbi remek pilóta, Gilles Villeneuve fia, Jacques Villeneuve. Az első hétvégén Ausztráliában megmutatták, mire is képes az új feljesztésű FW18-as. Az időmérőt az újonc nyerte, mögötte csapattársa Hill végzett a második helyen. A két Williams több, mint fél máspdpercet vert a többiekre. A versenyen le is szakadtak az üldözőktől. Villeneuve autója azonban az utolsó körben meghibásodott, emiatt a csapattársa Hill lett az első. Hill folytatta győzelmi sorozatát Brazíliában és Argentínában. Ezután az Európa nagydíjon Villeneuve diadalmaskodott. Az évben tehát a Williams fölényesen uralta a mezőnyt. 16 futamból 12-t nyertek meg. Ebből nyolcat Hill, négyet Villeneuve. A konsruktőri világbajnoki címet a Magyar Nagydíjon bitosították be. Hill és Villeneuve között a verseny az utolsó futamon is nyitott maradt, de Hillnek csak egyetlen pontot kellett szereznie. A versenyt Hill megnyerte, Villeneve kiesett így Damon hill megszerezte élete első Forma–1-es világbajnoki címét. 1997-ben Villeneuve lett a caspat első számú pilótája, csapattársa Heinz-Harald Frentzen lett. A pilóták az FW19-assal versenyeztek. A küzdelem nagyon kiélezett volt Frentzen, Villeneuve és Schumacher között. A szezon felénél a konstruktőri pontlista élén a Ferrari állt. Silverstone-ban Villeneuve futamgyőzelme volt a 100. Williams győzelem. A szezon 14. futamán Ausztriában a Williams átvette a vezetést és meg is tartotta, így megszerezte 9. világbajnoki címét. Az egyéni világbajnoki címét végül Villeneve szerezte meg.

2000-2004

Montoya 2003-ban
Montoya 2003-ban
Montoya 2004-ben
Montoya 2004-ben
Heidfeld a 2005-ös Amerikai Nagydíjon
Heidfeld a 2005-ös Amerikai Nagydíjon

Az új évezred elején a |csapat ötéves szerződést kötött a BMW-vel, melynek első eredménye a 2000-ben megszerzett harmadik konstruktőri pozíció volt a Ferrari és a McLaren mögött.

2001-ben Juan Pablo Montoya átvette Jenson Button helyét, aki a Renault csapathoz igazolt. A 2001-es évad sikeresnek mondható a csapat történetében, hiszen ismét harmadikak lettek a konstruktőri világbajnokságban és összesen 4 futamgyőzelmet tudhattak magukénak, ebből hármat Ralf Schumacher, egyet Montoya szerzett. A BMW motorok igen erősek voltak, a Williams autói ezért elsősorban a gyors pályákon domináltak, mint a régi Hockenheimring vagy a monzai pálya. Emellett azonben eléggé megbízhatatlannak bizonyultak, a két versenyző összesen 11 alkalommal esett ki, ebből ötször a motor hibája miatt.

Alex Wurz Kanadában, 2006-ban
Alex Wurz Kanadában, 2006-ban

A 2002-es szezon nem úgy alakult, ahogy Frank Williams és Patrick Head elgondolta. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Schumacher kiesett egy rajtbalesett során. Malajziában a csapat kettős győzelmet aratott. A Brazil Nagydíjon Montoya az első helyet szerezte meg, de egy nem tervezett boxkiállás miatt csak az ötödik helyre tudott visszajönni. Az Osztrák Nagydíjat követően kezdődött Montoya pole-sorozata, monacóban, Montréalban, a Nürburgringen Silverstoneban és Magny Coursban az élről indulhatott, de első pozícióját egyik versenyen se tudta győzelemre beváltani. A szezont Juan Pablo Montoya a harmadik helyen 50 ponttal zárta, míg Ralf Schumacher negyedik lett 42 ponttal. A Williams-BMW 92 pontjával második lett, mely elsősorban a McLaren visszaesésével magyarázható.

A 2003-as évad volt a Williams-BMW számára a legjobb szezon. Az Ausztrál Nagydíjon Montoya a 21-ik körig vezette a futamot, mikor megpördült és ez a győzelmébe került. A maláj és az osztrák nagydíj között a csapatot nem dominált igazán, ekkor építették ugyanis a radikális változtatásokkal felszerelt B-modellt. A felavatása után a csapathoz ismét visszatért a szerencse. Montoya megnyerte a Monacói Nagydíjat, Kanadában második lett, a következő két versenyen két Williamses kettős győzelem született. A csapat ekkor már nem volt messze a konstruktőri címtől. A német nagydíjon Ralf balesetezett Kimi Räikkönennel és Rubens Barrichelloval. A győztes Montoya lett Coulthard előtt. Az három versennyel az év vége előtt a csapat és Montoya is elveszítette világbajnoki esélyeit az Amerikai Nagydíjon. A csapat a szezont ismét második helyen zárta 144 ponttal a 158 pontos Ferrari előtt. Montoya Michael Schumacher és Kimi Räikkönen mögött a harmadik lett, Ralf Rubens Barrichello mögött az ötödik helyen fejezte be a 2003-as évet.

A 2004-es évad a Ferrari fölényes győzelmével zárult a csapat visszaesett 88 pontjával a negyedik helyre a Ferrari, a BAR-Honda és a Renault mögé.

2005

2005-ben a csapat visszaesett az ötödik helyre, mivel a Toyota megelőzte. Montoya és Ralf is elhagyta a csapatot, helyükre Nick Heidfeld és Mark Webber érkeztek.

2006

2006-ban a BMW és a Williams útjai különváltak, a német cég saját Forma-1-es csapatot hozott létre a Sauber istálló felvásárlása után BMW Sauber néven. A csapat ezután a Cosworth V8-as motorjaira tért át. Emellett elveszítette fontos szponzorait is, mint az Allianz és a Hewlett-Packard. Két versenyzője a fiatal német GP2-es bajnok, Nico Rosberg és az ausztrál Mark Webber. A csapat gumibeszállítót is váltott, mely a Bridgestone lett. Ez a szezon igen nagy csalódás volt az istálló számára, hiszen 11 pontjával és 8-ik helyezésével a legrosszabb eredménye volt 1978-óta. A 18 versenyen összesen 20 alkalommal esett ki valamelyik autó. Bár Webber az Ausztrál és a Monacói Nagydíjon is dobogós helyen autózott, a verseny vége felé kiesett egy technikai hiba miatt. Az utolsó évadzáró Brazil Nagydíjon, a két versenyző az első körben egymásnak ütközött és kiesetek.

2007

Nico Rosberg a 2007-es Bahreini Nagydíjon
Nico Rosberg a 2007-es Bahreini Nagydíjon

2007-ben ismét másik motorra váltottak, ezúttal a Toyotára. Webber helyére, aki a Red Bull istállóhoz igazolt, Alexander Wurz érkezett. Az utolsó előtti Kínai Nagydíjon derült ki, hogy Wurz a Brazil Nagydíjon már nem vesz részt, az utolsó versenyre Nakadzsima Kazukit ültették.

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77