|  | | Friss hírek : Alonso duplázott, az élmezőny kis híján nullázott | 
 
 Alonso duplázott, az élmezőny kis híján nullázott  2008.10.12. 10:17  A világbajnoki címért küzdő Hamilton és Massa idegeit kikezdhette a vb-csata, mindketten felesleges hibákkal nehezítették meg saját életüket, csak utóbbi szerzett egyetlen pontot. A Japán Nagydíjat egyébként könnyed vezetéssel a két héttel ezelőtti győztes, Fernando Alonso nyerte Kubica és Räikkönen előtt. 
Borongós idő fogadta a mezőnyt vasárnap Japánban, de esőre nem volt kilátás. A hőmérséklet a hétvégén most volt a legalacsonyabb, csak 16 fokig szökött fel a hőmérő higanyszála. 
Fudzsiban a korán kelők az idei év legeseménydúsabb rajtját láthatták. A második helyről induló Kimi Räikkönen lerajtolta a pole pozíciós Lewis Hamiltont, de a brit nem hagyta annyiban a dolgot, és az első kanyarban bevágott a belső ívre és megpróbálta kifékezni a finn bajnokot. A manőver azonban nem sikerült, elmérte a féktávot, kisodródott, és vitte magával Räikkönent is, mivel a ferraris sem tudott elkanyarodni. 
 
 
    
        
            |  |  
            | A rajt utáni vitatott momentum |  
 Ebből a kis csetepatéból Robert Kubica és Fernando Alonso profitált, hiszen ők ketten állhattak az élre. Räikkönen és Hamilton alaposan visszaesett, a pontversenyben vezető mclarenest még nagy riválisa, Felipe Massa is megelőzte.
 
 A hetek óta a higgadtságot, mint irányelvet hangoztató Hamilton ekkor újabb felesleges manőverbe kezdett, megpróbálta megelőzni Massát. Ez úgy tűnt, hogy sikerül is, de a pályáról lecsúszó Massa két kerékkel a rázókövön, két kerékkel a füvön megcsúszott, és kipörgette a már előnyösebb pozícióban lévő Hamiltont, akinek meg kellett várnia, hogy a teljes mezőny elmenjen mellette, csak utána tudott menetirányba fordulni.
 
 Várható volt, hogy az esetnek lesz következménye, hiszen Massa nem volt éppen szabályos - még ha nem is szándékosan cselekedett a brazil. A versenybírók azonban emellett a rajt utáni mozdulatsort is vizsgálták, és megállapították, hogy ott Hamilton szabálytalan volt Räikkönennel szemben (lekényszerítette a pályáról), míg a második kérdéses esetben Massa volt szabálytalan Hamiltonnal szemben. A következmény mindkét esetben bokszutca-áthajtásos büntetés lett, melynek letöltése után a "vétkesek" visszaestek a mezőny végére. Ez egyben azt is jelenti, hogy a világbajnoki pontverseny két éllovasa messzire került a pontszerzéstől is.
 
 Mire mindez lezajlott, a mezőnyből néhányan már befejezték a Japán Nagydíjat. A rajt után David Coulthard csapódott a gumifalba, Timo Glock a bokszban fejezte be, Adrian Sutil versenyének egy defekt vetett véget, Heikki Kovalainen McLarenje is megadta magát, majd Giancarlo Fisichellát is a garázsba tolták szerelői.
 
 Az élről Kubica és Alonso hamar kiállt a bokszba, kettejük sorrendje a tankolások alatt azonban felcserélődött, a lengyel több üzemanyagot vételezett. Ezt követően Jarno Trulli, Sébastien Bourdais, majd Nelsinho Piquet is vezetett néhány körön keresztül. Miután mindenki letudta első szervizelését, Alonso állt az élre, a spanyolt Kubica és Räikkönen követte a dobogós helyeken.
 
 Néhányan egykiállásos taktikát választottak, ezzel operált Mark Webber, Nick Heidfeld és Nico Rosberg is.
 
 24 körrel a vége előtt Alonso kiállt második tankolására, vezető helyét ezzel ideiglenesen a hatodikra cserélte. Miután Kubica is meglátogatta szerelőit, Kimi Räikkönen vette át a vezetést, a finn két körrel később állt ki szervizre, mint az előtte haladó Kubica, de nem tudott lengyel riválisa elé kerülni. Räikkönen ugyanakkor ott lihegett a BMW-s nyakán, és még majd 20 köre volt az előzésre.
 
 A címvédő próbálkozott is becsülettel, de egyedül a másfél kilométer hosszú célegyenes végén nyílt lehetősége az előzésre, de Kubica remekül védekezett, így nem volt igazi lehetősége. Sőt, a negyedik helyen autózó Nelsinho Piquet (az élen autózó Alonso csapattársa) egyre közelebb került az egymással foglalkozó duóhoz, de a brazil nem tudott igazán nyomást gyakorolni a lengyel befogását ideiglenesen feladó Räikkönenre.
 
 Az egykiállásos taktika a nyolcadik helyen autózó Webbernek nem igazán jött be, hiszen gumijai teljesen elfogytak a végére, így Massa két körrel a vége előtt a célegyenesben megelőzte őt.
 
 Massa azonban még nem nyugodhatott meg teljesen, ugyanis a versenybírók vizsgálták egyik incidensét, amikor a bokszutcából kihajtó Bourdais-val összeakadt. A francia végül Massa előtt ért célba, de ha megbüntetik, akkor a ferraris megduplázhatja mai pontszámát. Viszont az sem kizárt, hogy a brazilt marasztalják el.
 
 A futamot végül teljesen megérdemelten, a rajt utáni keveredés adta lehetőségeket remekül kihasználó Alonso nyerte. A spanyol két hét alatt már második futamgyőzelmét könyvelhette el, és vélhetően ez is segít majd döntésében, amikor a jövőjével kapcsolatban határoz majd, vagyis egyre biztosabb, hogy marad a Renault-nál.
 
 A második helyet a Räikkönennel szemben hősiesen védekező Kubica szerezte meg. A lengyel így 8 pontot hozott Hamiltonon, már "csak" 12 pont a hátránya. Räikkönen pontjai elsősorban a Ferrarinak jöttek jól, a McLaren nullázásának is köszönhetően az olaszok a konstruktőrök közt visszavették a vezetést.
 
 A Renault örömét Piquet tette teljessé, aki ugyan nem tudott mit kezdeni Räikkönennel, de negyedik helye így is örömteli. Nem mellékes, hogy a japán hétvégén messze a Renault szerezte a legtöbb pontot, szám szerint tizenötöt.
 
 Az ötödik pozícióban a hazai pályán és hazai földön szereplő Toyota olasz pilótáját, Jarno Trullit intették le. Mögötte a két Toro Rosso ért célba, Bourdais hatodik, Vettel hetedik lett. A nyolcadik helyezettről pedig már esett szó, az egy pont Massa neve mellé került.
 
 A világbajnoki versenyfutás tehát továbbra is teljesen nyitott, egy hét múlva Kínában azonban sok minden eldőlhet, akár már világbajnokot is avathatnak.
 
 
 
 
    
        
            | Japán Nagydíj 2008. október 12. vasárnap
 |  
            | Végeredmény |  
            | 1. |  | Fernando Alonso [Renault]
 | 1ó30:21.892 | 10 pont |  
            | 2. |  | Robert Kubica [BMW Sauber]
 | + 5.283 | 8 pont |  
            | 3. |  | Kimi Räikkönen [Ferrari]
 | + 6.400 | 6 pont |  
            | 4. |  | Nelsinho Piquet [Renault]
 | + 20.570 | 5 pont |  
            | 5. |  | Jarno Trulli [Toyota]
 | + 23.767 | 4 pont |  
            | 6. |  | Sebastian Vettel [Toro Rosso]
 | + 39.207 | 3 pont |  
            | 7. |  | Felipe Massa [Ferrari]
 | + 46.158 | 2 pont |  
            | 8. |  | Mark Webber [Red Bull Racing]
 | + 50.811 | 1 pont |  
            | 9. |  | Nick Heidfeld [BMW Sauber]
 | + 54.120 |  |  
            | 10. |  | Sébastien Bourdais [Toro Rosso]
 | + 34.085+ 25 mp büntetés |  |  
            | 11. |  | Nico Rosberg [Williams]
 | + 1:02.096 |  |  
            | 12. |  | Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes]
 | + 1:18.900 |  |  
            | 13. |  | Rubens Barrichello [Honda]
 | + 1kör |  |  
            | 14. |  | Jenson Button [Honda]
 | + 1kör |  |  
            | 15. |  | Nakadzsima Kazuki [Williams]
 | + 1kör |  |  
            | Leggyorsabb kör |  
            |  |  | Felipe Massa [Ferrari]
 | 1:18.426 (55. kör) |  |  
            | Kiesők |  
            | 16. |  | Giancarlo Fisichella [Force India]
 | 22. kör |  |  
            | 17. |  | Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes]
 | 17. kör |  |  
            | 18. |  | Adrian Sutil [Force India]
 | 9. kör |  |  
            | 19. |  | Timo Glock [Toyota]
 | 7. kör |  |  
            | 20. |  | David Coulthard [Red Bull Racing]
 | 1. kör |  |  |  |