| 		| Friss hírek : Totális káosz a szingapúri éjszakában - Alonso győzött |   
		
 Totális káosz a szingapúri éjszakában - Alonso győzött
  2008.09.29. 16:01 
 Óriási keveredést, két biztonsági autós fázist, számtalan egyéni hibát és újabb Ferrari-blamát hozott a Forma-1 történetének első éjszakai futama, a Szingapúri Nagydíj. A versenyt végül a 15. helyről rajtoló Fernando Alonso nyerte Nico Rosberg és Lewis Hamilton előtt. A bronzérmes brit növelte előnyét összetettben, mivel Massa, Kubica és Räikkönen is pont nélkül maradt.
 
  
Tikkasztó melegben, 28 fokos hőmérséklet és majdnem 80 százalékos páratartalom mellett sorakoztak fel a pilóták a 61 körös éjszakai futamra, amely - mint az már jól ismert - a Forma-1 első éjszakai versenyének számít. 
A nagy hőség tehát tovább nehezítette az egyébként sem könnyű körülményeket, az új pálya, a villanyfény, a hepehupás és poros aszfalt min-mind komoly kihívást jelent a pilótáknak.  
 
A rajt a vártnál sokkal simábban alakult, a szűk kanyarokban - eltekintve a jelentéktelen koccanásoktól - a mezőny problémamentesen vette fel a libasor alakzatot. Felipe Massa az első helyről remekül lőtt ki, de mögötte közvetlen riválisai is megtartották pozíciójukat, vagyis Lewis Hamilton Kimi Räikkönennel és Robert Kubicával a nyakán vette üldözőbe a ferraris brazilt.  
 
Heikki Kovalainenre most már végérvényesen rásüthetjük a bélyeget, hogy nem tud rajtolni. A finn most is két helyet bukott, Sebastian Vettel és Timo Glock ment el mellette. Ez persze leginkább úgy sikerülhetett, hogy Kovalainen a rajt után Kubicával kekeckedett, de ő húzta a rövidebbet, autóik összeértek és kicsit visszaesett. 
 
Az élen Massa és Hamilton külön ligába rendeződött, a brazil kényelmesen tartotta a 2-3 másodperces különbséget a mclarenes vb-éllovas előtt, de a harmadik helyezett Räikkönen már lemaradt a duóról.  
 
 
    
        
              | 
         
        
            | Massa itt még nyeregben volt | 
         
    
 
 
 
 
A világbajnoki címvédő mögött újabb szakadék következett, a 4. Kubica és a 8. Heidfeld által közrefogott brigád alkotott egy újabb blokkot.  
 
A kilencedik helyen Jarno Trulli haladt sokáig, az olasz Toyotája nagyon meg volt tankolva, mert látványosan lassabb volt, mint a mögötte haladó boly. Trulli hosszú körökön keresztül fogta a mögötte érkező két Williamset valamit Fernando Alonsót. A peches spanyol az időmérőn autója meghibásodása miatt csak a 15. helyet szerezte meg, de a jelek szerint ez nem szegte kedvét.  
 
Jó 10 kör elteltével Räikkönen feltámadt, elkezdte ledolgozni hátrányát, és egyre jobban megközelítette Hamiltont, azonban néhány perccel később mindennek már semmi jelentősége nem volt.  
 
A 15. körben ugyanis új fordulatot vett az első éjszakai Forma-1-es futam menetrendje. Nelsinho Piquet a falnak csapta autóját, a Renault jobb oldala teljesen leamortizálódott, de szerencsére neki nem esett baja. A biztonsági autó viszont a pályára hajtott, hiszen a roncsot ki kellett emelni.  
 
A pilótáknak a lehető legrosszabb ütemben jött a biztonsági autós periódus. Ugyanis akik két kiállást terveztek, a következő körök valamelyikében kellett volna kiállniuk, de ilyenkor körökön keresztül zárva van még a bokszutca bejárata. Viszont akinek elfogy az üzemanyaga, az kénytelen behajtani - vállalva a büntetést-, ha nem akar üres tankkal a pálya valamelyik pontján leállni.  
 
Egy biztos, a következő idényt nem lehet a jelenleg érvényben szabályokkal megkezdeni, a télen az illetékeseknek át kell alakítaniuk a rendszert. Ugyanis idén már nem először több pilóta versenyének is lőttek, pusztán azért, mert éppen nincs szerencséjük.  
 
Nico Rosberg és Robert Kubica is kénytelen volt behajtani a bokszba, annak ellenére, hogy a boksz-bejárat zárva volt, így ők sok jóra nem számíthattak. Pedig miután a safety car a 19. körben elengedte a mezőnyt, Rosberg vezetett és Kubica is remekül állt.  
 
A versenyből viszont a Ferrari kiiktatta mindkét pilótáját. Mikor már szabad volt a bokszbejárat, Massa érkezett szervizre (vele együtt egyébként szinte a teljes mezőny is kiállt), de mikor a brazil megkapta az elé függesztett, a nyalókás embert helyettesítő lámpán a zöld jelzést, a tankolást még nem fejezték be. Massa elvitte magával a tankolócsövet, és csak a bokszutca kijáratában állt meg. A Ferrari szerelői még megtankolták Räikkönent, és csak utána futottak Massa után. A brazil járatta a motort, da közel két percig volt kénytelen ácsorogni, és mire emberei leműtötték róla a tankolócsonkot, csak utolsóként tudott visszaállni a versenybe.  
 
Tetézte a bajt, hogy amint a brazil kilőtt szerelői közül, majdnem összeütközött egyik kollégájával. A versenybíróság érthetően nem hagyhatta szó nélkül az esetet és áthajtásos büntetést szabtak ki a brazilra, így neki aztán már tényleg semmi esélye sem volt, még a pontszerzésre sem.  
 
A tankolásra várakozva Räikkönen is sok időt vesztett, a biztonsági autós fázis után a 15. hely környékéről folytathatta. 
 
Rosberg tehát néhány kört az élen töltött, de a versenybírók megszülték az ő és Kubica büntetését is, mindketten 10 másodperces stop & go büntetést kaptak. Rosberg így is a negyedik helyre állt vissza.  
 
A vezetést az a Fernando Alonso vette át időközben, aki éppen a biztonsági autó pályára küldése előtt volt kint kerékcserén, így remek helyzetbe került. A kétszeres világbajnok 20 körrel a vége előtt tudta le második mára tervezett bokszkiállását, és óriási fölénnyel vezetett, és remek tempóval száguldott a nem várt győzelem felé.  
 
Időközben Jarno Trulli autója belassult, a biztos pontszerző hely oda lett, az olasz a bokszba hajtott Toyotájával.  
 
Az incidensek miatt teljesen széteső Massa sokat hibázott, egyik kipördülése alkalmával pedig Sutilt is hibára kényszerítette, aki a gumifalba szaladt. A biztonsági autó így 11 körrel a vége előtt újra behajtott.  
 
Alonso a sárga megkülönböztető jelzést használó Mercedes kiállása után faképnél hagyta a többieket. Rosberg a büntetése ellenére is második volt, de Hamiltont megkapta a nyakára. A brit támadni is kezdte williamses riválisát, azonban később - Räikkönennek köszönhetően - belátta, nem érdemes sokat kockáztatnia.  
 
A trió végül ebben a sorrendben állt fel a dobogóra is, Alonso a tavalyi Olasz Nagydíj óta először nyert, idén ez volt az első dobogós helyezése, értelemszerűen győzni sem tudott még. Nico Rosberg F1-es pályafutása legjobb eredményét szállította, eddig az Ausztráliában, a szezonnyitón megszerzett harmadik hely volt a rekordja. Lewis Hamilton a harmadik helyének köszönhetően összetettben is ellépett üldözőjétől, a futamot a 13. helyen befejező Felipe Massától.  
 
 
    
        
              | 
         
        
            | Mindenki boldog volt a dobogón | 
         
    
 
 
 
A negyedik helyet Timo Glock szerezte meg, ötödikként pedig Kimi Räikkönennek kellett volna érkeznie, de a finn az utolsó körökben egy pillanatra elvesztette koncentrációját, és a falnak csapta a Ferrarit és kiesett. Talán nem túlzás kijelenteni, Räikkönen címvédési esélyei a nullára csökkentek, hiszen Hamiltonnal szemben három versennyel az idény vége előtt már 27 pontos hátránya van.  
 
Az ötödik helyet így Sebastian Vettel örökölte, a német a két héttel ezelőtti győzelme után ismét egy remek eredményt szállított a Toro Rossónak.  
 
A maradék pontokon Nick Heidfeld, David Coulthard és Nakadzsima Kazuki osztozott.  
 
Összetettben Hamilton hét ponttal vezet Massa előtt, a harmadik Kubicával szemben pedig már kerek 20 pontos fórja van. A lengyelhez hasonlóan Räikkönen sem szerzett pontot, és a finn versenyzőnek most már ara kell figyelnie, hogy negyedik helyét megőrizze összetettben, ugyanis Heidfeld egy pontra megközelítette őt.  
 
Folytatás két hét múlva Japánban.  
 
 
 
    
        
            Szingapúri Nagydíj 
            2008. szeptember 28. vasárnap | 
         
        
            | Végeredmény | 
         
        
            | 1. | 
              | 
            Fernando Alonso 
            [Renault] | 
            1ó57:16.304 | 
            10 pont | 
         
        
            | 2. | 
              | 
            Nico Rosberg 
            [Williams] | 
            + 2.957 | 
            8 pont | 
         
        
            | 3. | 
              | 
            Lewis Hamilton 
            [McLaren-Mercedes] | 
            + 5.917 | 
            6 pont | 
         
        
            | 4. | 
              | 
            Timo Glock 
            [Toyota] | 
            + 8.155 | 
            5 pont | 
         
        
            | 5. | 
              | 
            Sebastian Vettel 
            [Toro Rosso] | 
            + 10.268 | 
            4 pont | 
         
        
            | 6. | 
              | 
            Nick Heidfeld 
            [BMW Sauber] | 
            + 11.101 | 
            3 pont | 
         
        
            | 7. | 
              | 
            David Coulthard 
            [Red Bull Racing] | 
            + 16.387 | 
            2 pont | 
         
        
            | 8. | 
              | 
            Nakadzsima Kazuki  
            [Williams] | 
            + 18.489 | 
            1 pont | 
         
        
            | 9. | 
              | 
            Jenson Button 
            [Honda] | 
            + 19.885 | 
              | 
         
        
            | 10. | 
              | 
            Heikki Kovalainen 
            [McLaren-Mercedes] | 
            + 26.902 | 
              | 
         
        
            | 11. | 
              | 
            Robert Kubica 
            [BMW Sauber] | 
            + 27.975 | 
              | 
         
        
            | 12. | 
              | 
            Sébastien Bourdais 
            [Toro Rosso] | 
            + 29.432 | 
              | 
         
        
            | 13. | 
              | 
            Felipe Massa 
            [Ferrari] | 
            + 35.170 | 
              | 
         
        
            | 14. | 
              | 
            Giancarlo Fisichella 
            [Force India] | 
            + 43.571 | 
              | 
         
        
            | 15. | 
              | 
            Kimi Räikkönen 
            [Ferrari] | 
            + 4 kör | 
              | 
         
        
            | Leggyorsabb kör | 
         
        
            |   | 
              | 
            Kimi Räikkönen 
            [Ferrari] | 
            1:45.599 (14. kör) | 
              | 
         
        
            | Kiesők | 
         
        
            | 16. | 
              | 
            Jarno Trulli 
            [Toyota] | 
            51. kör | 
              | 
         
        
            | 17. | 
              | 
            Adrian Sutil 
            [Force India] | 
            50. kör | 
              | 
         
        
            | 18. | 
              | 
            Mark Webber 
            [Red Bull Racing] | 
            30. kör | 
              | 
         
        
            | 19. | 
              | 
            Rubens Barrichello 
            [Honda] | 
            15. kör | 
              | 
         
        
            | 20. | 
              | 
            Nelsinho Piquet 
            [Renault] | 
            14. kör | 
              | 
         
    
 
 |  |