| Története
2006
2006-ban a Scuderia Toro Rosso két pilótája az olasz Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed voltak. Csapatfőnöke az osztrák Franz Tost, egy ideig a Williams-BMW-nél dolgozott. Motorokat a Cosworthtól kaptak, mint előttük a Minardi. 2006-ban egyedül használtak 10-hengeres motort, melyeknek azonban le kellett fogni a teljesítményét. A csapat 2006-os pályafutásának fénypontja az Amerikai Nagydíj volt, amikor Liuzzi a nyolcadik helyen ért célba Nico Rosberg előtt. A támogatások ellenére a 10 hengeres motorral a csapat csak egyszer tudott pontot szerezni. (Vitantonio Liuzzi a 8. helyen végzett a Amerikai Nagydíjon). A Toro Rosso konkurenciaképes volt az ellenfél Minardival szemben, és csak két csapat végzett mögötte (MidlandF1 és Super Aguri, akik nem szereztek pontot).
2007
A 2007-es évadtól minden csapat egységesen a Bridgestone gumiabroncsokat kezdte használni, mely gumik terén a csapatok közötti esélyegyenlőséghez vezetett. Ezenkívül a 10-hengeres Cosworth-motorok helyett már a Ferrari V8-asait használják. A Red Bull Racing Team ezeket a motorokat használta 2006-ban, de 2007-ben a világbajnok Renault motorjait szerette volna alkalmazni. A szezon elején a korábbi pilóták, Vitantonio Liuzzi és Scott Speed kezdtek versenyezni, majd az esős Európai Nagydíj után, ahol az amerikai – ahogy csapattársa is – kicsúszott a pályáról, Speed pedig vitába került a csapatfőnök Franz Tosttal.
Vettel a 2007-es Brazil Nagydíjon
Az eset után a végül Toro Rosso augusztus 31-én bejelentette, hogy a Magyar Nagydíjon a távozó Scott Speed helyett a BMW Sauber tesztpilótája, Sebastian Vettel fogja vezetni az autót. A Kínai Nagydíjon érte el a csapat történetének legjobb eredményét, ugyanis Vettel a 4., míg Liuzzi a 6. helyet szerezte meg, így tehát a Toro Rosso 8 ponttal távozhatott a versenyről, mely pontállás – ugyan még egy futam visszavolt az évadból – nem változott a továbbiakban. | |