Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
Honda F1 Racing

A kezdetek (1964 – 1968)

Érdekes módon a Honda előbb szerepelt Formula–1-es futamokon, minthogy a vállalat személygépkocsikat kezdte volna el gyártani. Már 1962-ben elkezdték az RA271 fejlesztését, mellyel egyidejűleg meglepték az európai csapatokat, hogy az övék teljes egészében japán cég (Ronnie Bucknum és Richie Ginther amerikai versenyzőket kivéve). A Ferrari és a BRM mellett a Honda maga építette motorjait és alvázait, ellentétben a többi csapattal, akik 1962-ben rajthoz álltak.

A Német Nagydíj nürburgringi pályáján Ronnie Bucknummal álltak először rajthoz 1964. augusztus 2-án. A versenyző ugyan egy baleset következtében kiesett, de összesített eredményben tizenharmadikként végzett. Az évad azon futamain, amelyeken a Honda részt vett, Bucknum mindkét alkalommal kiesett. 1965-ben a szintén amerikai Richie Gintert kapta csapattársul, akinek az RA272-es autóval sikerült a szezon utolsó futamaként megrendezésre került Mexikói Nagydíjon győznie. Az elősző évhez képest a csapat sokkal jobban teljesített: mindkettőjük szerzett pontokat, de még mindig sokszor estek ki. Végül tizenegy ponttal a hatodik helyen végeztek. A Ginther-Bucknum páros 1966-ban az új RA273-mal a szezon kilenc futamából csak ötön vettek részt, Bucknum pedig csak az utolsó kettőn versenyzett.

A Honda 1965-ös autója
A Honda 1965-ös autója

A szezon végére három pontot sikerült szerezniük, mellyel nyolcadikként végeztek a csapatok között. Az 1967-es évadtól a tapasztalt, 1964-es világbajnok John Surteest ültették a kormány elé, aki előbb még az előző évi alvázzal versenyzett. Surtees és a Honda elindult a szezon összes futamán, a szezonnyitó Dél-afrikai versenyen egy harmadik helyezéssel mindjárt dobogóra is állhatott, majd Monzában pedig az ott debütáló új RA300-zal első helyezést ért el. Az évadban szerzett húsz ponttal a brit negyedik helyen végzett. 1968-ban Jo Schlessler, David Hobbs és Joakhim Bonnier is egy-egy futamon a Honda pilótái voltak. Schlessler a július 7-i Francia Nagydíjon, a Rouen-Les-Essarts-i pályán halálos balesetet szenvedett, Bonnier ötödikként ért célba, míg Surtees másodikként állhatott a dobogóra. Tizennégy pontjával a Honda a szezon végén hetedik lett. Sokáig az 1968-as évad volt a Honda utolsó szezonja, ugyanis csak több mint harmincöt évvel később, 2006-ban tértek vissza a Formula–1-be.

Motorbeszállótóként (1983 – 1992)

A Honda 1983-ban visszatért a Formula–1-be, s motorbeszállítóként 1992-ig különböző csapatoknak gyártott motorokat. 1983-ban a Spiritnek és 1987-ig a Williamsnek is, 198 és 1988 között a Lotusnak, 1988-tól 1992-ig a McLarennek, valamint 1991-ben a Tyrellnek is beszállított. A megbízható motoroknak köszönhetően a különböző csapatok 1992 végéig összesen hetvenegy futamgyőzelmet arattak, ez idő alatt Ayrton Senna háromszor, Nelson Piquet és Alain Prost pedig egy-egy világbajnoki címet nyertek.

 

A Honda visszatérése a BAR-ral (2000 – 2005)

Button a BAR-ral 2004-ben
Button a BAR-ral 2004-ben

Eredetileg a Honda azt tervezte, hogy az új évezred kezdetére – mint ahogy az 1960-as években – ismét néhány monopostót küldenek versenybe. 1999-ben a holland Jos Verstappen tesztelt egyszer ebből a prototípusból, de a projekt vezetőjének, Harvey Postlethwaite halála után a Honda elásta ezt a tervet. Ehelyett 2000-ben a British American Racing (BAR) motorbeszállítójaként tért vissza a Formula–1-be. A versenyzőknek, Jacques Villeneuve-nek és Jenson Buttonnak nem sikerült az élvonalba jutnia. A BAR legjobb évadja a 2004-es volt: a két pilóta – Jenson Button és Takuma Sato – több dobogós helyezést és egy pole-pozíciót szerzett a csapatnak, de futamot nem sikerült nyerniük. A Honda-motoros BAR száztizenkilenc pontjával második lett a konstruktőri bajnokságon. 2005-ben a Honda megvette a BAR negyvenöt százalék részesedését. A British American Tobacco elnevezésű dohányvállalat, a BAR tulajdonosa, az Európai Unió által egyre jobban kiterjesztett dohányreklám tilalom miatt lassan felbontotta Formula–1-s szerződését. 2005 kasztrofális évnek bizonyult a csapatnak. Szabálytalan tankolás miatt két futamra szóló eltiltást kaptak, így a Spanyol és a Monacói Nagydíjon nem versenyezhettek. A szezon második felében Button eredményesen versenyzett, s minden futamot pontszerzőként fejezett be, de Sato sikertelen szereplése csak a hatodik hely elérésére volt elegendő a konstruktőrök között. 2001-ben és 2002-ben a BAR mellett a Honda a Jordannek is szállított motorokat.

Honda Racing F1

2006

Anthony Davidson, a Honda 2006-os tesztpilótája a 2006-os Amerikai Nagydíjon
Anthony Davidson, a Honda 2006-os tesztpilótája a 2006-os Amerikai Nagydíjon

2006. január 1-jén a Honda átvette a BAR fennmaradó részesedését, így tehát Honda Racing F1 Team néven 1968 óta először szerepelt önálló csapatként a Formula–1-ben. 2006-ban a BAR még megmaradt fő- és címszponzornak, ám végül visszavonult a sportágtól. Harmincnyolc év után az első Honda-párt a BAR-Honda volt pilótája, Jenson Button és a Ferraritól átjött Rubens Barrichello alkotta. A Magyar Nagydíjon Button megszerezte mind a Honda 2000-es visszatérése óta, mind élete első futamgyőzelmét. A csapat a szezonban igen jól szerepelt, nyolcvanhat ponttal negyedikek lettek.

2007

2007-ben meglehetős furcsasággal állt elő a Honda: az autók reklámmentesen indultak, a kötelező feliratok (csapatnév, gumimárka) mellett egy, a Földről készült űrképet festettek a kocsikra. A Honda ezzel kívánta figyelmeztetni az embereket a klímaváltozásra. Utoljára körülbelül harminc éve fordult elő utoljára, hogy egy csapat nem ad helyet autójukon szponzoroknak.

Rubens Barrichello 2007-ben a Hondával
Rubens Barrichello 2007-ben a Hondával

A szezon közepéig a Honda a szintén az ő motorjaikat, de más kasztnikat használó Super Aguri mögött voltak, de az évad végére sikerült leelőzniük őket. A szezonban hátrébb teljesítettek, mint ahogy azt elvárták volna. A sok motorprobléma ellenére Button hat pontot szerzett, ám Barrichellónak egyet sem sikerült összegyűjtenie, így tehát mindössze azzal a hat ponttal nyolcadikak lettek a konstruktőrök között.

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!