Európa előtt
Kürti Balázs 2008.04.19. 12:06
Igaz, hogy még csak három verseny ment le a 2008-as idényből, ám arra már most számítani lehet, hogy izgalmas idényünk lesz, hisz az első három versenyen három különböző pilóta nyert. Így izgalommal várhatjuk az első európai nagydíjat Barcelonában, ahol egyébként a héten a pilóták teszteltek.
Mielőtt még rátérünk az esélylatolgatásra, röviden összefoglalom az előkészületek és az első három futam eredményeit.
Az idény előtt mindenki a Ferrarit várta az élre, mert a maranelloiak nagyon magabiztosnak látszottak a téli teszteken, és mindenki úgy gondolta, hogy ez egy sima idény lesz. Ám a Ferrari szurkolóinak hamar „vissza kellett szállniuk a földre”.
Ugyanis az évadnyitó, és elég kaotikus Ausztrál nagydíjon semelyik autójuk sem tudott a célba jutni, de legalább sikerült egy pontot szerezniük. Ezzel ellentétben a tavalyi év legnagyobb felfedezettje, Lewis Hamilton könnyedén megnyerte a versenyt, és újdonsült csapattársa, Heikki Kovalainen sem okozott csalódást. Szintén jól szerepelt a BMW, Heidfeld a második lett.
Így érkeztek a pilóták egy héttel később a maláj nagydíjra, ahol azonban a Ferrari dominált, és csak Massa hibája miatt nem sikerült a kettős győzelem. Raikönnen viszont nyert, és így valamelyest felzárkózott a gyenge versenyt futó Hamilton mögé. A BMW csapat megint jól szerepelt, ezúttal Kubica lett a második.
A harmadik versenyen aztán még nagyobbnak tűnt a Ferrari fölénye, Massa pénteken és az időmérő elején is legyőzhetetlennek tűnt. Ám az utolsó etapban hibázott, és így óriási meglepetésre Kubicáé lett a pole. De Kubica öröme nm tartott sokáig, ugyanis Massa már a rajtnál megelőzte, és néhány körrel később Raikönnen is megtette ugyanezt. Vagyis meglett az idei első Ferrari kettős győzelem, de a kér BMW-nek sincs oka panaszra a harmadik és negyedik hely miatt. Annál inkább a Mclarennek, hisz Kovalainen ötödik, Hamilton tizenharmadik lett.
Vagyis a csata nagyon kiélezett, hat pilóta és három csapat esélyes a végső gyözelemre, és még megtippelni is nehéz, ki nevet a végén. A pilóták pontversenyét jelenleg Raikönnen vezeti, míg a konstruktőröknél jelenleg a BMW áll nyerésre.
A középmezőny is kiélezett, nagy csata folyik a 4-8. helyért a Williams, a Red Bull, a Toyota és a Renault között. A középmezőny végén a Toro Rosso és a Honda küzd egymással, a mezőny végén a Force India és a Super Aguri tanyázik.
Ám koránt sem biztos, hogy a Super Aguri még sokáig tud versenyezni. A japán kiscsapat nehéz anyagi helyzetben van, és ha a Honda nem segít nekik, nem tudnak rajthoz állni a Spanyol nagydíjon.
Mindent egybevéve szerintem nagyon izgalmas idényre számíthatunk, ami egy héttel később, a Circuit de Catalunyán folytatódik.
|