|
A Ferrari volt az első két európai verseny győztese
Kürti Balázs 2008.05.20. 14:06
Az első két európai nagydíjon nagyon sok minden történt. A Ferrari a megszerezhető 36 pontból 34-et begyűjtött, vagyis a maranelloiakat idén nagyon nehéz lesz legyőzni. Mindeközben Spanyolországban igen, Törökországban azonban már nem volt ott a Super Aguri, így csak 10 csapat maradt, vagy is sok izgalom várható a hétvégén, a Forma 1 ékkövének tartott Monacoi nagydíjon.
Spanyolországban egyértelmű volt a Ferrarik előnye, és Kimi Raikönnen meg is nyerte az időmérőt, Massa pedig harmadik lett. Csak hogy közéjük furakodott a hazai pályáján a semmiből föltámadó Fernando Alonso. Ám a spanyol öröme nem tarthatott sokáig, ugyanis Massa a rajtnál megelőzte és a verseny közepénél kiesett. Így a harmadik az a Lewis Hamilton lett, akinek csapattársa Heikki Kovalainen egy durrdefekt miatt 200 km/h-s sebességgel a gumifalnak csapódott, ám egy agyrázkódással megúszta a sérülést.
Így érkeztek Törökországba, egy szintén „Ferraris” pályához, ami azonban nem is inkább Ferraris, mint „Massás”. Ugyanis a brazil az itt rendezett előző két futamot megnyerte. És a várakozásoknak megfelelően az időmérőn is ő nyert. Meglepetés az volt, hogy nem csapattársa, hanem a két Mclaren (Kovalainen: 2. Hamilton 3.) előtt. És ez több nehézséget hozott a Ferrarinek: Kovalainen a rajtnál ismét defektet kapott (ezúttal nem történt vele baleset), így a mögötte lévő Raikönnen beragadt, így őt Kubica és Alonso is lehagyta. Hamilton pedig három kiállásos (!) taktikán volt, így ha csak egy rövid időre is, de megelőzte Massát, és végül sikerült a második helyen beérnie. Törökországbeli sorozatban aratott három győzelmével Massa végérvényesen visszaszállt a végső győzelemre esélyesek közé, ugyanis most már (pontegyenlőséggel) második, és csak 7 pontra van Raikönnentől.
A következő állomás pedig Monte Carlo keskeny utcái lesznek, vagy is egy tipikusan olyan pályán, ahol az időmérő, amit a Super Aguri kiválása miatt a Török nagydíjhoz hasonlóan fog történni, ugyanolyan fontos (Monacoban még egy kicsivel fontosabb), mint maga a verseny. A hercegségben az előző évekhez hasonlóan ismét a megszokottól eltérően, csütörtökön rendezik a versenyhétvégéhez kapcsolódó teszteket.
Azután a csapatok egy nagyon kis időre elhagyják Európát, és elmennek az Egyesült Államok kiválása miatt egy versenyre szűkült Észak-Amerikai túrára, Ezúttal csak Kanadába (Montreál).
Mint azt a bevezetőben leírtam, Aguri Suzuki magáról elnevezett csapata, a Super Aguri F1 pénzügyi gondok miatt kiszállt a küzdelmekből, így már csak 20 csapat fog versenyezni hétről hétre.
| |