Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
Friss hírek
Friss hírek : A hétvégén elbúcsúzik Magny-Cours-tól a Forma-1

A hétvégén elbúcsúzik Magny-Cours-tól a Forma-1

  2008.06.19. 17:41

ELŐZETES - A két héttel ezelőtti észak-amerikai kitérő után a hétvégén újra Európában köszönthetjük a Forma-1 mezőnyét, a csapatok ezúttal Franciaországban mérik össze tudásukat és nem utolsósorban technikájukat. A futamra azon a magny-cours-i pályán kerül sor, amely nagy valószínűséggel jövőre már nem szerepel a versenynaptárban.

Pedig a Francia Nagydíjnak otthont adó aszfaltcsík hosszú évek óta fogadja a Forma-1 mezőnyét, így már tradicionálisnak számít a sportágban tevékenykedők számára.

 

Hamilton és Räikkönen autója a bokszutca végén

Ám, hogy az idei versenyen mi lesz a sorrend, azt egyelőre nem lehet megjósolni sem, főleg ha figyelembe vesszük a legutóbbi helyszínen, a Kanadában történteket. Elég ugyanis egy apró hiba ahhoz, hogy a világbajnoki pontversenyben élen állók közül néhányak versenye véget érjen. Montrealban ugyanis ez történt másfél héttel ezelőtt. Hamilton a bokszutca kijáratánál piros lámpánál várakozó Räikkönen Ferrarijába csattant bele, és mindkettejük futamának befellegzett. A brit autójába mindemellett a williamses Nico Rosberg is belecsúszott, aki Hamiltonnal egyetemben 10 rajthelyes büntetést kapott, amit Franciaországban hajtanak végre. A BMW-s Kubica ugyanakkor élt az ölébe hullott lehetőséggel és megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, illetve a világbajnoki pontversenyben is az élre ugrott. Ráadásul a BMW Sauber kettős győzelmet is aratott, ugyanis Nick Heidfeld állhatott fel a dobogó második fokára.

Vajon kinek sikerül a legjobban a javítás Kanada után?

Természetesen a "nagyok" közül mindenki Franciaországban akar visszavágni, mindegyikük ott akarja megmutatni, hogy a kanadai kisiklás csak egyszeri alkalom volt. A Ferrarinál ugyan Massa az ötödik helyen végzett, és így tovább gyarapította pontjainak számát, a brazil azonban nem ilyen eredményre számított. Az előbb már említett Räikkönennek két lenullázott verseny után kell bizonyítania, de a mclareneseknek is ez a céljuk, miután Montrealban sem Hamilton, sem pedig Heikki Kovalainen nem szerzett pontot.

Kubica vezeti a világbajnoki pontversenyt

A harmadik élcsapat, a BMW Sauber pedig nyilvánvalóan arra törekszik, hogy megmutassa, a kanadai teljesítmény nem volt véletlen. Mindemellett a Red Bull Racinget és a Toyotát is feltüzelheti a legutóbbi eredménye, miután Coulthard a harmadik, Timo Glock és Jarno Trulli pedig a 4-5. pozícióban zárt. A Renault pedig hazai közönség előtt vághat majd neki a 70 körös futamnak, ami pluszt adhat Alonsónak és Nelsinho Piquet-nek is.

A Francia Nagydíjra egyébként háromnapos teszttel is hangoltak a csapatok, amelyet a múlt héten bonyolítottak le Barcelonában. A jelenlegi mezőny tagjai közül a Force India hiányzott a kollektív gyakorlásról, míg a többiek sok esetben inkább tesztversenyzőiket küldték a Circuit de Catalunyára. A BMW Saubernél azonban Kubica és Heidfeld vezethetett, utóbbi neve eredetileg azonban nem szerepelt a tesztelők között, ám végül lehetőséget kapott, hogy dolgozhasson idei nagy problémáján. A német pilótának ugyanis nehézséget okoz az abroncsok felmelegítése egy körön, ami főképp a kvalifikáción jelent nagy gondot, hiszen egy ott megszerzett gyengébb rajtpozíció után nehéz dolga van a versenyen is.

A Renault is segítő szándékkal küldte tesztelni Piquet-t, aki bár újonc, nem olyan teljesítményt nyújtott az eddigi futamokon, mint amilyet elvártak volna tőle.

Barcelonában a magny-cours-i pályára való aerodinamikai és egyéb új fejlesztések tesztelése mellett a versenyzők egy olyan szoftverrel is megismerkedhettek érintőlegesen, amelyet a korábbi hírek szerint a Francia Nagydíj pénteki szabadedzésein tesztelnek majd "élesben" is. Ez az új, ECU-ba programozott szoftver pedig a biztonsági autós rendszer megreformálását szolgálja majd, ha átmegy minden vizsgán. Az új elképzelés szerint a programnak köszönhetően a pilóták a versenygép kormányán elhelyezett kijelzőn láthatnák, mikor hajt be a biztonsági autó a pályára, mekkora a sebességhatár, és hogy Bernd Mayländer mikor távozik az aszfaltcsíkról. Ám ami ennél is fontosabb, az az, hogy a jelenlegi szabállyal ellentétben nem zárna be a bokszutca.

A Renault-nál bíznak Piquet-ben

Ami pedig a teszteredményeket illeti, a nyitó napon csütörtökön a Ferrari tesztpilótájánál nem volt gyorsabb, Luca Badoer a Kanadában dobogós helyeken végző Kubicát és DC-t előzte meg közvetlenül. A nap érdekessége azonban az volt, hogy a Honda tesztlehetőséget biztosított Anthony Davidsonnak, aki a Török Nagydíj előtt csődbe menő Super Aguri versenyzője volt.

Az élen a második napon, pénteken sem történt változás, Badoer megállíthatatlannak tűnt, míg mögé a McLaren-Mercedes tesztversenyzője, Pedro de la Rosa zárkózott fel. Szombaton azonban a szorgalmasan köröző Piquet bizonyult a leggyorsabbnak, aki ráadásul több mint három tizedmásodperccel előzte meg de la Rosát. Persze ezeknek az eredményeknek nincs túl nagy jelentőségük, hiszen mindenki mást próbálgatott, a kis brazil azonban mégis erőt meríthet ebből.

Kubica megelőzte Hamiltont a fogadóirodáknál

Ami azonban a vasárnapi esélyeket illeti, a legtöbb fogadóirodánál egyaránt a tavalyi győztest, a világbajnoki cím védőjét, Kimi Räikkönent tartják a legnagyobb esélyesnek a futamgyőzelemre. A finn mögötti közvetlen sorrend azonban változott az elmúlt két hét alatt, ugyanis amíg eddig Massa és Hamilton között volt szoros az állás a második pozíciót illetően, addig montreali győzelmével Kubicát a harmadik legesélyesebb helyére sorolták, a McLaren-Mercedes britje a negyedik pozícióba csúszott vissza. Ez azonban minden bizonnyal betudható annak is, hogy Hamilton 10 rajthelyes büntetéssel kezdi a futamot, és ha az időmérőn élen végzők nem hibáznak a versenyen, akkor nagy valószínűséggel a britnek nem lesz sok esélye nyerni. Bár ő ezt másképp látja, és rendkívül magabiztosan várja a Francia Nagydíjat.

A fogadóirodák szerint ők hárman a legesélyesebbek Franciaországban



Érdekesség, hogy bár Alonso jóval gyengébb autóban ül, mint Heidfeld, a spanyol pilóta esetleges győzelme esetén kevesebb pénzt lehetne bezsebelni, mint akkor, ha a Kanadában második helyen végző német elsőségére fogadnának. Ami ezen fogadási listák végét illeti, ott a Force India két sofőrje, Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella foglalják el az utolsó helyeket, vagyis az ő futamgyőzelmükkel lehetne a legtöbbet kasszírozni. Közvetlenül előttük már változó a helyzet az esélyeket illetően, a fogadóirodák ugyanis Piquet-t, a williamses Nakadzsima Kazukit és a Toro Rosso versenyzőjét, a hazai közönség előtt vezető Sébastien Bourdais tartják még a legkevésbé esélyesnek.

A hétvégétől tehát újra Európában állomásoznak a Forma-1-es csapatok, amelyek egészen szeptember végéig az öreg kontinensen maradnak. A Francia Nagydíj hivatalosan pénteken veszi kezdetét az első szabadedzéssel, amely délelőtt tíz órakor kezdődik majd.

Magny-Cours Nevers város közelében található Franciaország közepén, a fővárostól, Párizstól mintegy 260 kilométernyi távolságra. A pálya gyakorlatilag a semmi közepén fekszik, nehezen megközelíthető, és azt sem lehet mondani, hogy teltház előtt szoktak körözni a pilóták. A verseny évek óta vita tárgyát képezi a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone és a szervezők között, előbbi ugyanis régóta kritizálja a betoncsíkot annak nehéz megközelíthetősége, infrastruktúrája miatt.

Ecclestone nemrégiben ki is jelentette, nagy valószínűséggel 2009-ben kimarad a versenynaptárból a Francia Nagydíj, 2010-ben azonban reményei szerint Párizs utcáira látogathat a mezőny. De nézzük meg részletesen, hogy hol is rendezik a 2008-as világbajnokság nyolcadik futamát.

18. alkalommal látogat a mezőny Magny-Cours-ba

A magny-cours-i pályán 1991-ben rendeztek először Forma-1-es futamot, annak ellenére, hogy a Francia Nagydíj már a kezdetektől szerepelt a versenynaptárban. Az első versenyt Nigel Mansell nyerte a Williamsszel.

A betoncsík 4411 méter hosszú, amelyen összesen hetvenszer kell körbemenniük a pilótáknak a versenyen. A pályán a jobbos kanyarok vannak többségben, szám szerint kilenc található, míg balossal nyolc esetben kell megbirkózniuk a sofőröknek. A leggyorsabb pont a négyes és az ötös ív között található, a Golf nevűtől az Adalaide-ig akár 309 kilométer per óra sebességgel is haladhatnak az autók. Utóbbi pont kínálja a legjobb előzési lehetőséget is a pályán, de itt fordulhat elő legnagyobb valószínűséggel baleset is. Bár utóbbira idén az aszfaltcsík bármely pontján nagyobb az esély, hiszen a versenygépekben már nincs kipörgésgátló, ami megfogná a tavaly az újraaszfaltozás miatt csúszóssá vált pályán a gépeket.



Természetesen tovább bolondíthatja a helyzetet az is, ha az egyébként általában forró nyári melegben egy kis eső esik, amire az autosport.com olvasható időjárás-előrejelzés szerint van is esély. Legutoljára egyébként 1999-ben fordult elő csapadék a betoncsík térségében és a versenyen, akkor a Jordan egyik autóját vezető Heinz-Harald Frentzen nyert.

A legtöbb győzelmet egyébként a 2006. végén visszavonult hétszeres világbajnok, Michael Schumacher szerezte, a németet
nyolcszor intették le elsőként Magny-Cours-ban. A jelenlegi mezőny tagjai közül Kimi Räikkönen (2007), Fernando Alonso (2005) és David Coulthard (2000) tudtak egy-egy alkalommal diadalmaskodni a helyszínen.

2007-ben Räikkönen és Massa 1. kettős győzelmüket ünnepelték

Räikkönen Massa és Hamilton előtt nyert tavaly

Egy éve, ugyancsak észak-amerikai kitérő után a Ferrari kettős győzelmével ért véget a futam. Tavaly ugyanis Kimi Räikkönen nyert a magny-cours-i pályán Felipe Massa és a mclarenes Lewis Hamilton előtt. Az volt a Ferrari újdonsült versenyzőpárosának első közös kettős győzelme. A pole pozícióból a maranellóiak brazilja startolhatott, aki remekül kapta el a rajtot, csakúgy mint finn márkatársa. Mögöttük Hamilton autózott a harmadik pozícióban, míg a kvalifikációkon gondokkal küszködő Fernando Alonso a másik McLaren-Mercedesben próbált előretörni a tizedik helyről. Az első három helyen haladó sofőr közötti sorrend a második bokszkiállásig nem is változott, akkor azonban Räikkönen bravúros szervizelésének köszönhetően Massa elé jött vissza és a leintésig meg is tartotta vezető helyét.

A dobogósok mögött a BMW Sauber két pilótája végzett, Robert Kubica a negyedik, míg Nick Heidfeld az ötödik lett. Pontszerző helyen végzett még Giancarlo Fisichella a Renault-val, a második bokszkiállását nem a legjobb időpontra időzítő Alonso, illetve a Hondával Jenson Button.

Albers emlékezetes szervizelése



Sokan azonban nagy valószínűséggel más esemény miatt tartják emlékezetesnek a 2007-es Francia Nagydíjat. Történt ugyanis, hogy a Spyker pilótája, Christijan Albers úgy hagyta el a bokszutcát, hogy a tankolócsövet még nem választották le a szerelők az autójáról. A néhány héttel később, az Európa Nagydíj előtt menesztett holland sofőr csak a bokszutca kijáratánál vette észre az autójára oda nem illő elemet, és be is fejezte a versenyt.

Francia Nagydíj
2007. július 1. vasárnap
Végeredmény
1. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1ó30:54.200 10 pont
2. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 2.414 8 pont
3. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 32.153 6 pont
4. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+ 41.727 5 pont
5. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 48.801 4 pont
6. Giancarlo Fisichella
[Renault]
+ 52.210 3 pont
7. Fernando Alonso
[McLaren-Mercedes]
+ 56.516 2 pont
8. Jenson Button
[Honda]
+ 58.885 1 pont
9. Nico Rosberg
[Williams]
+ 1:08.505  
10. Ralf Schumacher
[Toyota]
+ 1 kör  
11. Rubens Barrichello
[Honda]
+ 1 kör  
12. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 1 kör  
13. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+ 1 kör  
14. Alexander Wurz
[Williams]
+ 1 kör  
15. Heikki Kovalainen
[Renault]
+ 1 kör  
16. Szato Takuma
[Super Aguri]
+ 2 kör  
17. Adrian Sutil
[Spyker]
+ 2 kör  
Leggyorsabb kör
  Felipe Massa
[Ferrari]
1:16.099  
Kiesők
18. Scott Speed
[Toro Rosso]
57. kör  
19. Christijan Albers
[Spyker]
29. kör  
20. Anthony Davidson
[Super Aguri]
2. kör  
21. Jarno Trulli
[Toyota]
2. kör  
22. Vitantonio Liuzzi
[Toro Rosso]
1. kör  

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!