|
Az év első felének végén bonyolódik a helyzet
Kürti Balázs 2008.06.29. 15:38
Az előző három versenyen három különböző pilóta három különböző autóban diadalmaskodott (sorrendben: Hamilton, Kubica, Massa), és ami még ennél is érdekesebb, győzelmük után mind a hárman átvették a vezetést. Vagyis jelenleg Massa az élen, ám ez könnyen változhat az év második felében.
A mezőny három kifejezetten izgalmas versenyen van túl, amik eléggé megcáfoltak azt, hogy ez egy könnyű év lesz a Ferrarinak.
Pedig szombat este Monacoban még minden a könnyű Ferrari győzelemre tippelőket igazolta, ugyanis a két Ferrari annak ellenére is az első sorból indult, hogy a hercegséget inkább „mclarenes” pályának gondolták. Ám aztán leszakadt az eső, és egy nagyon kaotikus versenyt láthattunk, amelyre nagyon jellemző volt, hogy Hamilton egy hibának köszönhetően nyert. A Ferrari hibái viszont nem hoztak nyereséget, Massa egyéni (kicsúszás), valamint a Ferrari (későn rakták fel a lágy gumit) hibáinak köszönhetően nemcsak Hamilton, hanem Kubica is lehagyta a brazilt. Ám még mindig jobban járt, mint Raikönnen, akit Hamilton már az elején lerajtolt, majd büntetést is kapott, végül pedig kiütötte az ötödik helyen álló(!) Sutilt, és végül csak kilencedik lett. Sutil mellett nagyon jól szerepelt Webber (4.), és a Toro Rosso új autójával első pontjait szerző Vettel (5.).
Két hét múlva a pilóták Kanadába utaztak, ahol szintén egy elég érdekes verseny kerekedett. Sőt! Monacotól eltérően itt már az időmérő is kaotikus volt, ugyanis az aszfalt némely helyen katasztrofális volt, és bizony elég sok kipördülés volt emiatt. Bár Hamiltont ez nem zavarta, az életre első duplázására készülő brit kis túlzással elgyepálta a mezőnyt. A versenyt is erősen kezdte a brit, ami az elején elég unalmas volt, ám az első biztonsági autós fázis alatt felélénkült. Ugyanis a boxutcába be igen, ki viszont nem lehetett menni, ezt azonban nem vette észre se Rosberg, se Hamilton. Így utóbbi Raikönnenbe, Előbbi pedig őbelé szállt, és a két éllovas kiesett. Vagyis Raikönnen két egymást követő versenyen nem szerzett pontot! A versenyt pedig az itt tavaly óriásit bukó Kubica nyerte, ami ő, és csapata első győzelme volt. A verseny után Hamilton és Rosberg is tíz helyes rajtbüntetést kapott.
Vagyis Franciaországba úgy utaztunk, hogy az előző két versenyen a világbajnoki cím két legnagyobb esélyese is hibázott (ám számomra érdekes módon ezért csak Hamilton kapott büntetést, Raikönnen nem). Hamilton győzelmi esélyei így elszálltak, a kérdés az volt, tud-e egyáltalán pontot szerezni. Az időmérő nem adott túl sok okot az örömre, mivel Hamilton a büntetéssel együtt a 13. helyet szerezte meg, míg a két Ferrari az első két rajtkockát bérelte ki. Végül papírforma Ferrari kettős győzelem született, azzal a különbséggel, hogy Mssa megelőzte a verseny felét törött kipufogóval teljesítő Raikönent. Hamilton pedig csak a 10. lett, mert a verseny közben is (szerintem kissé szigorúan) megbüntették. Vagyis ezúttal Hamilton volt az, aki az utolsó két versenyén egy pontot se szerzett. Egyébként Trulli lett a harmadik(!) Kovalainen előtt, s Nelsinho Piquet is megszerezte élete első pontjait.
Három izgalmas versenyen vagyunk túl, egy hét múlva pedig a mezőny Silverstonba, majd pedig egy év kihagyás után Hockenheimbe látogat.
| |