Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
Friss hírek
Friss hírek : Terepszemle a Német Nagydíj előtt: Irány Hockenheim!

Terepszemle a Német Nagydíj előtt: Irány Hockenheim!

  2008.07.17. 12:29

ELŐZETES - A hétvégén újra visszatér a Forma-1 mezőnye Hockenheimbe, ahol utoljára 2006-ban rendeztek futamot. A pálya térségében általában hatalmas forróság várja a csapatokat és a versenyzőket, ezúttal azonban nem túl barátságos időt jósolnak, ami alaposan összekuszálhatja a szálakat.

A Hockenheimring a németországi Baden-Württemberg tartományban, Hockenheim város mellett található, Mannheimtől délre körülbelül 20 kilométerre. Hockenheimben több mint húszezren élnek, de amikor a száguldó cirkusz leparkol egy hétvégére, természetesen ennek sokszorosát lehet összeszámolni.

A pálya eredetileg 1932-ben épült, de természetesen az aszfaltcsíknak akkor más volt a vonalvezetése, mint napjainkban. Motorversenyeket tartottak kezdetben rajta, majd a Mercedes Benz és az Auto Union tesztpályája lett 1936-ban. 1938-ban új nevet is kapott, Kurpfalzringnek nevezték ugyanis, és ezt a nevet egészen 1947-ig megtartotta.

Az eredeti betoncsík majdnem nyolc kilométer hosszú volt, de azóta többször átépítették, legutóbb néhány éve. 1965-ben az új A6-os autópálya építése miatt a pályához hozzáépítették az úgynevezett "Motodrom" részt. Ezt követően, amikor 1968-ban Jim Clark a Forma-2-ben halálos balesetet szenvedett, két sikánnal és egy pályaszéli korláttal egészítették ki az aszfaltcsíkot. Néhány évvel később, 1980-ban újabb változtatást hajtottak végre a helyszínen, még egy sikánt építettek ugyanis a keleti kanyarnál (Ostkurve), miután Patrick Depailler életét vesztette a pályán.

Néhány évvel ezelőtt a Forma-1 irányítói arra kérték az aszfaltcsík vezetőségét, hogy rövidítsék meg a pályát, amely akkor 6,8 kilométer hosszú volt. A munkálatokat a Forma-1 pályatervező mérnöke, Hermann Tilke végezte, és a szakember jelentősen meg is rövidítette a betoncsíkot. A hosszú erdei szakasz lényegesen rövidebb lett, és beiktattak néhány szűk kanyart, így a korábban rendkívül gyorsnak tartott aszfaltcsík sokkal lassabb lett.

A pálya vonalvezetésének átalakítása mellett a nézőtér befogadóképességét is megnövelték, és így most 120 ezer szurkoló tekintheti meg a helyszínen a futamot.



A leszorítóerőt érintő beállítások terén ezen az aszfaltcsíkon kompromisszumot kell kötni, ugyanis a csapatoknak közepes leszorítóerős beállítást kell alkalmazniuk, miközben ügyelni kell arra, hogy a lassabb stadion szakasznál és a gyors egyenesekben is megfelelő tapadással bírjon a versenygép.

A hockenheimi pálya az egyik legkeményebb a fékek szempontjából, hasonló egy kicsit Bahreinhez. A fékek stabilitása elengedhetetlen, különösen a hatos kanyarnál. A Bridgestone kemény és közepes keverékű gumiszettet szállít a csapatoknak, ami jól jelzi, hogy az abroncsok is kemény terhelést kapnak.

Már 30 éve a versenynaptárban

Hockenheimben először 1970-ben rendeztek Forma-1-es futamot, amikor a pilóták úgy döntöttek bojkottálni fogják a Nürburgringet, hacsak a pálya vezetői nem változtatnak sürgősen a helyszínen. A következő évben ismét a Nürgburgringen rendezték a versenyt, ám 1977-től 2006-ig a Hockenheimben volt a Német Nagydíj, bár egy alkalommal, 1985-ben visszatért a Nürgburgringre a futam.

2007-ben a mezőny nem látogatott el a pályára, Németország azonban nem maradt ki a versenynaptárból, ugyanis az Európa Nagydíjnak, utolsó alkalommal, a Nürburgring adott otthont. Az idei évtől kezdve pedig a két helyszínen felváltva tartják majd a versenyt.

A hockenheimi pályám egyébként 10 jobbos és 7 balos kanyar van, a versenyen futott leggyorsabb kör rekordját Kimi Räikkönen tartja, aki 2004-ben a McLaren-Mercedesszel érte el az eredményt. A legtöbb győzelmet, szám szerint négyet, Michael Schumacher szerezte, míg a csapatok között a Ferrari a csúcstartó az első helyek tekintetében. A maranellóiakat ugyanis kilencszer intették le futamgyőztesként.

Ferrari kettős győzelem 2006-ban

Két évvel ezelőtt a finn Kimi Räikkönen rajtolhatott az élről, aki akkor még a McLaren-Mercedes alkalmazásában állt, míg Michael Schumacher a második rajtkockából indulhatott a forró nyári melegben. A későbbi világbajnok, Fernando Alonso csak a hatodik pozícióból várhatta a startot.

A versenyen aztán gyorsan kiderült, hogy Räikkönen könnyebb autóval szerezte meg az első rajtkockát, mindez akkor vált teljesen bizonyossá, amikor a Jégember meglehetősen hamar kiállt szervizelni. Onnantól Schumacher futamává vált a Német Nagydíj, a kerpeni ugyanis csapattársával, Felipe Massával kettős győzelmet aratott. A harmadik helyet Räikkönen azért megszerezte, míg Alonso inkább elfelejtette volna a versenyt. Többször is megcsúszott és elhagyta a pályát, és csak a csapatnak köszönhette, hogy a jóval gyorsabb márkatársa, Giancarlo Fisichella előtt végzett.

A futamhoz hozzátartozik az is, hogy a Midlandet utolóag kizárták szabálytalan elem használata miatt.

Német Nagydíj, végeredmény, 2006.:

Helyezés Pilóta Csapat Kör Idő Pont
1 Michael Schumacher Ferrari 67 1ó 27:51.693 10
2 Felipe Massa Ferrari 67 + 0.7 8
3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 67 + 13.2 6
4 Jenson Button Honda 67 + 18.8 5
5 Fernando Alonso Renault 67 + 23.7 4
6 Giancarlo Fisichella Renault 67 + 24.8 3
7 Jarno Trulli Toyota 67 + 26.5 2
8 Christian Klien Red Bull Racing 67 + 48.1 1
9 Ralf Schumacher Toyota 67 + 60.3  
10 Vitantonio Liuzzi Toro Rosso 66 + 1 kör  
11 David Coulthard Red Bull Racing 66 + 1 kör  
12 Scott Speed Toro Rosso 66 + 1 kör  
Kiesők:          
  Christijan Albers MF1-Toyota 66 + 1 kör  
  Tiago Monteiro MF1-Toyota 65 + 2 kör  
  Mark Webber Williams-Cosworth 59    
  Szato Takuma Super Aguri-Honda 38    
  Jacques Villeneuve Sauber-BMW 30    
  Rubens Barrichello Honda 18    
  Nick Heidfeld Sauber-BMW 9    
  Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 2    
  Jamamoto Szakon Super Aguri-Honda 1    
  Nico Rosberg Williams-Cosworth 0

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!