| Friss hírek : Gumifüst és dobhártyaszaggatás a siófoki parádén |
Gumifüst és dobhártyaszaggatás a siófoki parádén
2008.08.02. 10:04
A Magyar Nagydíj keretében szervezett utcai bemutatónak idén Tihany és Siófok adott teret, de nem csak földön, hanem stílszerűen a vízen, sőt a levegőben is. A Red Bull által szervezett balatoni show-n Forma-1-es autók uralták a belvárost és a kompot, de a légtérben is nagy volt a forgalom.
Több tízezren voltak kíváncsiak arra, mit tudnak a több mint 700 lóerős versenyautók a Balaton partján. A Siófokra látogatók akár két-három méteres távolságból láthatták és hallhatták a Red Bull-Renault és a Toro Rosso-Ferrari F1-es gépeinek motormuzsikáját.
Tihanyból tehát komppal áthajózva érkezett a mezőny: Palik László, a Hungaroring Sport Zrt. elnöke, tereprali versenyző és televíziós kommentátor mellett Gerhard Berger, a vörös bikák társtulajdonosa, valamint a testvércsapat tesztpilótája és nem mellesleg GP2-es versenyző, Sébastien Buemi rótta a déli parton a köröket.
Szinte az egész siófoki belvárost lezárták a parádé miatt, az autósok reggel hamar dugókba keveredtek, délelőtt 11 órakor pedig már a gyalogosok is nehezen boldogultak az ideiglenes "versenypálya" területén.
A központ a víztorony volt, ott sorakoztak fel a méregdrága, és nem csak F1-esek gépek. A Fő utcában ideiglenesen felfestett két rajtkocka előtt ugyanis Ben Mäylender parkolt le Mercedes AMG-jével, a Forma-1 hivatalos biztonsági autójával, mellette pedig két utcai luxusautó állt.
Nézni tehát volt mit, de azért mindenki a delet várta, amikor a Forma-1-ben is megszokott hivatalos rajtprocedúrának megfelelően elindult a safety car az ellenőrző körre. Mäylender első alkalommal Buemit is körbevitte, a svájci fiú mégiscsak először járt Magyarországon, akinek egyből nagyon megtetszett mindaz, amit az utazások során kis hazánkból látott - árulta el Szujó Zoltánnak.
Árnyékban sem volt könnyű kibírni a hőséget, akár a járdákon, akár Red Bull VIP emelvényen tartózkodott az ember. A napon állók sokat adtak volna a zacskókba csomagolt szárazjégért, de csak a versenygépeket hűtötték vele, különben menetszél híján hamar túlmelegedtek volna a járó motorok a legalább 50 fokos aszfalton.
Az autók kétszer öt kört tettek meg a 2,1 km hosszú pályán, első alkalommal a 14 éves F1-es versenyzői tapasztalattal bíró Gerhard Berger száguldozott, és csakúgy, mint tavaly Budapesten, Palik csatlakozott hozzá társként. Persze komoly csatára azért nem lehetett számítani - vigyázni kellett az autókra és a nézőkre.
 |
A 39-es srajtzámú Toro Rosso igazi képességeit Buemi mutatta meg, aki Bergertől vette át a volánt. A Fő utca egy ötvenméteres szakasza ezért most valószínűleg újraaszfaltozásra vár, a pilóta szinte felszaggatta a burkolatot. Pillanatok alatt hatalmas füstöt teremtett, a kipufogógáz és a gumik illata (mások szerint szaga) hamar szétterjedt a levegőben.
Sébastien Buemi alaposan megizzadva, de készséggel állt az újságírók rendelkezésére a körözés után, kérdésünkre válaszolva pedig elmondta, nagyon készül a hungaroringi GP2-es futamra. Jelenleg az ötödik helyen áll a bajnokságban, és a hétvége két versenyén dobogós helyezésekkel szeretné előrébb tornázni magát összetettben is.
A fiatal svájci tehetség Palik Lászlóhoz hasonlóan azt nyilatkozta, jó volt ilyen közelről látni a szurkolókat, hiszen ez a versenypályákon nem adatik meg, így egy-egy ilyen utcai esemény nekik is nagy örömet okoz. Persze ők ekkor sem vehetik félvállról a vezetést, árulta el Palik, mert egyáltalán nem könnyű egyenetlen aszfalton úton tartani ezeket a "bikaerős" gépeket. A kommentátor fel is hívta Buemi figyelmét az alkalmi rajt-cél egyenesre ráfordító kanyarra, ahol a nyomvályúk miatt könnyedén elpattoghatott volna az autó. A poros, csúszós felület ellenére Buemi kiválóan oldotta meg a feladatot, akkor is, amikor füstölő gumikkal háromszor-négyszer is megforgatta a Toro Rossót, a közönség legnagyobb boldogságára.
 |
A hivatalos formaságoknak megfelelően a startok előtt - pont, mint a nagydíjakon - felmutatták a pilótáknak és az autók körül tartózkodó szerelőknek, hány perc múlva kell elhagyniuk a rajtrácsot. Volt sárga, kockás, és piros zászló is, utóbbit szerencsére egyszer sem kellett lengetniük a sportbíróknak - az ugyanis a körözés azonnali leintését jelentette volna.
A szünetek alatt Szujó Zoltán mellett - akit autóval hordoztak körbe a pályán, miközben hangosbeszélőt használva szórakoztatta a publikumot -, még a Red Bull kisrepülőinek bemutatóját is jó néhány percig lehetett szemlélgetni a tiszta kék égen.
Programban tehát nem volt hiány még a rendezvény végére sem, amikor a víztorony mellett felállított sátorban a lecsupaszított, karosszériájától megfosztott Toro Rosso motorját próbálgatták a két méterre álló közönség előtt, akik úgy érezhették magukat, mintha a bokszutcai garázs előtt figyelnék a versenyre készülődő csapatot.
Aki most látott és halott először Forma-1-es versenygépet, jó eséllyel az autók rabjává vált, és látva a rendezvényen résztvevő kisgyermekes családok számát, remélhetőleg sok fiatal választja szabadidős programnak a gokartozást. Alapozásnak elsőszámú, és lehet, hogy hamarosan egy csiszolatlan gyémántra találnak Magyarországon, aki néhány év múlva F1-es pilótaként vezethet majd a nagydíjakon - és persze az utcai parádékon - hazánk színeiben.
| |