| Friss hírek : Tikkasztó és izgatottsággal teli első nap a Hungaroringen |
Tikkasztó és izgatottsággal teli első nap a Hungaroringen
2008.08.02. 10:15
HELYSZÍNI RIPORT - A nagydíjak első napjának izgatottságával, ugyanakkor nyugodtan és aránylag csendes szurkolással indult a Magyar Nagydíj Mogyoródon. Persze a visszafogottság oka az is, hogy az első két szabadedzésre kevesebben látogattak ki, mint vélhetően szombatra és vasárnapra fognak.
A lengyel drukkerek azért már pénteken is drukkoltak Kubicának, bár szurkolásban azért van még mit tanulniuk Räikkönen finn rajongóitól. A tavalyi hungaroringi futamhoz képest fordult a világ: a legnagyobb dudaszót általában a BMW-s lengyel kapta, és persze a világbajnok csapat pilótáinál, Räikkönennél és Felipe Massánál is harsogtak a kürtök, ahogy elhaladtak a pálya különböző pontjain szemlélődő közönség előtt.
Az üdvözlésekből akár a jelenlegi bajnoki állást is meg lehetett volna állapítani, és bár a Renault a korábbi gyenge szereplését egyre sikeresebben kezdi feledtetni, meglepő volt, hogy kétszeres világbajnok pilótájuk, Fernando Alonso csak elvétve részesült egy-két buzdító dudaszóban.
Pontban tíz órakor megkezdődött az első szabadedzés, de leginkább csak a Force India és a Honda körözött, a többiek az installációs körök megtétele után jó időre visszavonultak bokszaik árnyékába. Sebastian Vettel - aki szerda este még a bőrt rúgta az Üllői úti stadion gyepén egy jótékonysági focimeccsen - pénteken 10:50 magasságában már a pálya mellett dekkolt, és várta a "szolgálati taxit", hogy meghibásodott Toro Rossójával együtt visszaszállítsák a csapatához. Tíz perc alatt fel is pakolták az 5-ös kanyar előtt lerobbanó STR3-ast a dögszállító teherautó platójára - mint utóbb kiderült, a hidraulika hibásodott meg.
Az idő addigra már megváltozott valamelyest, a reggeli napsütés megszűnt, és habár a hőség maradt, az egybefüggő felhőréteg mögül csak a második szabadedzés végére bújt ki ismét a Nap. Így aztán három óra körül még magasabbra emelkedett a hőmérsékletet, a lengedező szél csak valamelyest enyhítette a hőséget.
A csapatok az utolsó nekifutásra készülődve a bokszutca felé vették az irányt, és miután újra visszatértek a pályára, a szemfülesebbek észrevehették, hogy a Ferrarinál az utolsó körökre Kimi Räikkönen kapta meg a cápauszonyszerű motorborítást, Massa pedig visszatért a hagyományos formához.
Vettel kavicságyas-porolós leállását leszámítva zökkenőmentesen zajlott a délelőtti szabadedzés. Az F1-es gépek első bemutatkozására kiérkezők többsége ott nézte végig az edzést, ahova először leült, de amint eltelt a másfél óra, hirtelen mindenki vette a batyuját, elindult körbenézni, esetleg új vagy jobb látóhelyet keresni. A lelátók pillanatok alatt megüresedtek, a büfések pedig nekiláttak a növekvő sorok kiszolgálásának.
 |
Mert ha nem az utazás során összenyomódott téliszalámis hazai szendviccsel akarta túlélni a napot az ember, akkor a büféstandokon bőven talált választékot. Gyrost pitában 2500 forintért, ugyanezt tálban már 3500-ért, vagy éppen borjúsültet 3000-ért. Ha a laktató étkek mellé legurított volna valami hűsítőt (a fagyasztóból reggel kivett limonádé délre már szépen meglangyosodott), akkor vehetett félliteres vizet 400 forintért, üdítőt 600-ért, sört pedig 900-ért.
A GP2-esek első szabadedzésével folytatódott a nap, a motorzajt hallva lassan visszaszállingóztak a nézők régi vagy új helyükre. Ülőjegy esetén persze más választás nem volt, hacsak nem lett szimpatikusabb a mezők valamelyike az illetőnek. Mezőnek bátran lehetett nevezni a terepet, mert a réti virágok húsz centiméteres magasságban nyíltak, tavasz óta bőven volt idejük megnőni, fűnyírót pedig még biztosan nem láttak.
Az F1-esek második szabadedzésének kezdetének közeledtét azok is pontosan tudhatták, akiknek nem volt órájuk, és a felhők miatt a nap állásából sem tudták megsaccolni az időt. A kamerás helikopterek megjelenése mindenkinek egyértelmű jel volt: pillanatok múlva két óra lesz.
A délutáni körözésre a McLarenen, a BMW Sauberen és a Hondán kívül mindenki az újfajta, cápauszonyszerű motorborítást használta. Ekkor már bátrabbak voltak a nézők is, és a biztonsági rácsokhoz egyre és egyre közelebb merészkedtek. A biztonságiaknak - akik órákat álltak szinte mozdulatlanul a hőségben -, így egyre több dolguk akadt, a magyarokat szép szóval, a külföldieket pedig óvatos mozdulatokkal tessékelték el a rácstól, hivatalosan ugyanis két méternél nem lehet közelebb lépni a kerítéshez.
 |
Vettelnek volt ideje a bokszban ücsörögni - Fotó: Getty Images |
Nakadzsima Kazuki (Williams) és ismét Vettel produkálta a délutáni edzés jelentősebb eseményeit; a japán háttal nekicsúszott a gumifalnak, a német pedig ötödik körében állt meg a Toro Rossóval ugyanott, ahol első alkalommal. Így saját versenygépe helyett egy légkondis kisbuszban vehette az irányt a boksz felé. Siralmas napja volt, a szombati harmadik szabadedzésen az elsőnapi kiesések miatt bőven lesz dolga. A mezőnybeli nagy riválisok, a Ferrari és a McLaren egy-egyre állnak az edzéselsőségeket tekintve.
Ezzel azonban még nem volt vége a napnak, újra a GP2-es pilóták vették át a terepet, hogy lebonyolítsák az időmérőt, ahol karrierje során először, a renault-s tesztpilóta, Romain Grosjean szerezte meg a szombati főverseny első rajtkockáját. A szintén betétfutamként szereplő Formula BMW sorozat versenyzői is megtartották szabadedzésüket és időmérőjüket.
| |