Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
Friss hírek
Friss hírek : Nincs megállás, hétvégén következik az Olasz Nagydíj

Nincs megállás, hétvégén következik az Olasz Nagydíj

  2008.09.12. 16:53

A belgiumi eseményekből még szinte fel sem ocsúdtunk, máris nyakunkon a világbajnokság következő futama, a Ferrari hazai versenye, az Olasz Nagydíj. A világbajnokság alakulásának szempontjából is különösen nagy jelentősséggel bír a monzai verseny, de az sem elhanyagolható tényező, hogy ez a leggyorsabb pálya a naptárban.

Az Olasz Nagydíj az egyik legrégebbi futam, a kezdetektől része a Forma-1-es világbajnokságnak, egyszer sem maradt ki a naptárból. Az ország nagydíját mindössze egyetlen alkalommal nem a monzai aszfaltcsíkon rendezték, mégpedig 1980-ban, akkor ugyanis Imola adott otthont a futamnak.

A versenyt évtizedek óta vendégül látó Autodromo Nazionale Monza pálya 1922-ben épült a Milánói Autoklub jóvoltából, és egy hatalmas park, a Parco di Monza kellős közepén fekszik, amely kétszer akkora, mint a New York-i Central Park. Maga a város, Monza, egyébként Észak-Olaszországban található, Milanótól északkeletre, körülbelül 15 kilométer távolságra.

A végsebesség döntő lehet

A pálya 5793 méter hosszú, és mindössze 11 kanyart alakítottak ki rajta, amiből már látszik is, nincs túl sok abból, ami lassítaná a haladást a betoncsíkon. A kanyarok közül hét jobbos, a maradék négy pedig értelemszerűen balos ív, a pilóták az átlagnál sokkal nagyobb százalékban köröznek padlógázzal, mint a többi pályán, a hosszú egyenesek erre ugyanis kiváló lehetőséget biztosítanak.

Az aszfaltcsík leggyorsabb pontja a célegyenes vége, ahol 340 kilométer per óra sebességet érhetnek el a versenyzők, a körönkénti átlagsebesség pedig 250 kilométer per óra körül alakul. A motorok mellett a fékek is komoly terhelést kapnak, hiszen óriási sebességről kell lelassítani a kanyarok előtt, attól függetlenül, hogy utóbbiak közül egyet sem lehet a lassabb ívek közé sorolni. Elengedhetetlenül szükséges, hogy a pilóták a szabadedzések alatt megtalálják az autók megfelelő egyensúlyát ezen a rendkívül alacsony leszorítóerőt igénylő betoncsíkon. Nehezíti valamelyest a versenyzők dolgát az is, hogy nem egyenletes a pálya felülete, a hepehupás aszfalton így még nagyobb jelentősége van a megfelelő balansznak, illetve a sikánokban található magas rázókövekre is ügyelniük kell.

A sorozat egyedüli gumiszállítója, a Bridgestone egyébként 2008-ban nem a közepes és lágy keverékű abroncsait viszi Olaszországba, hanem a keményet és a közepeset, a lággyal ugyanis több probléma is akadt 2007-ben.

A Forma-1-es csapatoknak egyébként volt lehetőségük a beállítások előkészítésére, ugyanis a Belga Nagydíj előtt 3 napot éppen a monzai pályán töltöttek el teszteléssel. A résztvevők általában kizárólag a Monzában használatos aerodinamikai csomaggal szoktak előállni, természetesen idén is hasonló a helyzet.

Az aszfaltcsíkon sajnos több, halállal végződő baleset is történt, főképp még a Forma-1-es világbajnokság kezdeti időszakában, ezért sokszor változtattak a pályán a pilóták és a nézők biztonságának növelése érdekében. A monzai helyszínt ugyanakkor még a tavalyi futam előtt is kritizálták a versenyzők, a panasz oka a második sikánnál található bukótér volt, amelyet végül kavicsról aszfaltra cseréltek az üzemeltetők.



A legsúlyosabb baleset még 1928-ban történt a helyszínen, életét vesztette Emilio Materassi pilóta, a nézők közül pedig 27-en lelték halálukat a pálya mellett. Az 1933-as esztendő ugyancsak szomorú statisztikát őriz, ugyanis 3 versenyző halt meg balesetben, ezért ezt követően jelentősen változtattak a vonalvezetésén. A rendkívül gyors pályát folyamatosan igyekeztek biztonságossá tenni, miközben az autók is egyre jobbak és egyben biztonságosabbak lettek. Ronnie Peterson 1978-as halálát követően azonban 2000-ben, a második sikán megváltoztatását követően mégis szerencsétlen balesetet szenvedett egy pályabíró, akit az aszfaltcsíknak azon pontjánál ütött agyon egy odarepülő törmelék.

Monzában a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher a rekorder a futamgyőzelmek számát tekintve, a németet ötször intették le elsőként a pályán. A jelenlegi mezőnyből mindössze hárman mondhatják el magukról, hogy nyerni tudtak az olasz helyszínen, Ferando Alonso 2007-ben volt első a McLaren-Mercedesszel, David Coulthard ugyancsak a wokingiak versenyzőjeként nyert még 1997-ben, míg Rubens Barrichello kétszer bizonyult a legjobbnak Monzában, a brazil 2002-ben és 2004-ben győzött a Ferrarival. 2004-ől származik a körrekord is, ugyancsak Barrichellótól, a brazil 1:21.046 perc alatt tett meg egy kört a verseny alatt. A csapatok közül, talán nem meglepő módon, a Ferrari tudott a legtöbbször nyerni, 17-szer, a tifosik legnagyobb örömére.

A futamon 53 kör vár a résztvevőkre, és taktikától függően egy vagy két kiállással szokták teljesíteni a versenyzők a távot. A szervizelés a ki és behajtással együtt körülbelül 25 másodpercet vesz igénybe. Gyors és hosszú egyenesein remek lehetőségek nyílnak az előzésre, de a célegyenes utáni kanyarkombinációban is ki lehet fékezni a társakat, mint ahogyan azt például tavaly Lewis Hamilton is tette Kimi Räikkönennel.

Kettejük csatájára minden bizonnyal idén is számítani kell, különösen amiatt, mert Hamilton jelentős, ám nem behozhatatlan előnnyel vezet a világbajnoki pontversenyben a finn pilótával szemben (Hamilton az első, Räikkönen a negyedik), és Belgiumban néhány körrel a leintés előtt előzte meg a 2007-es bajnokot, aki végül a valenciai futamhoz hasonlóan Spában sem szerzett pontot. A mclarenes sem őriz ugyanakkor kellemes emlékeket a múlt hétvégi versenyről, hiszen utólag visszasorolták a harmadik helyre, éppen Räikkönen ellenében kivitelezett előzését megelőző manőver miatt. A belgiumi győzelmet így a másik ferraris, Felipe Massa szerezte meg, aki most mindössze kétpontos hátrányban áll Hamilton mögött a 2. helyen a tabellán. A McLaren azonban nem hagyja annyiban a versenybírók döntését, és fellebbezést nyújtott be.

A tavalyi évben már megszokott politikai csatározást tehát idén sem ússzuk meg, de szerencsére a pilóták a pályán sem hagyják unatkozni az embert.

A 2007-es dobogósok

Az előbb említett versenyzők mindegyike a világbajnoki címre hajt, ám meglepetést okozhat még Robert Kubica is a BMW Sauberrel, aki a belgiumi futam után a harmadik helyen áll, Räikkönent is megelőzve. A finn azonban aligha szeretne jelenlegi pozíciójában maradni és hol máshol bizonyíthatná azt, hogy korai még leírni őt, mint a Ferrari hazai versenyén az olasz szurkolók előtt. Räikkönent segítheti az is, hogy a maranellóiak egyelőre továbbra sem álltak Massa mögé, így a Jégembernek nem kell támogatnia a tabellán lényegesen jobban álló csapattársat.

Öt futammal az idény vége előtt tehát még semmi dem dőlt el, éppen ezért kemény csata várható a versenynaptár leggyorsabb pályáján, az 58. Olasz Nagydíjon. Különösen akkor, ha még az időjárás is beleszól a küzdelmekbe, mint ahogyan tette azt Spa-Francorchamps-ban is, ahol az utolsó néhány körben nyíltak meg az égi csatornák, alaposan összekuszálva a helyzetet. Csapadékra pedig Észak-Olaszországban is számítani kell, legalábbis a jelenlegi előrejelzések szerint. Milánó térségében ugyanis a hét közepéig tart a kellemes, későnyári idő, pénteken és szombaton azonban már esőzés várható, sőt heves záporoktól is tartani kell. Vasárnap van remény a javulásra, ugyanis akkor előbbukkanhat a nap, a hőmérséklet azonban egész hétvégén mindössze 20 Celsius fok körül alakul.

Természetesen ezúttal sem felejtettünk el utánajárni annak, hogy a fogadóirodák hogyan is vélekednek az esélyekről az Olasz Nagydíj előtt. Azzal talán nem árulunk el nagy titkot, hogy Räikkönent az általunk felkeresett fogadóirodák mindegyike csak a harmadik legesélyesebbnek tartja a hétvégén a győzelemre. A finn utoljára április végén nyert versenyt, és az elmúlt hetekben fokozatosan visszacsúszott a bukmékerek listáján.

Szokásunkhoz tartva magunkat, ezúttal is öt fogadóiroda ajánlatát néztük meg, és a világbajnoki éllovas Hamilton győzelme mindegyiküknél a legkevesebbet éri, a brit két helyen szerepel egyenlő esélyekkel Massával.

A legtöbb pénzt szinte minden fogadóirodánál a Force India pilótáinak győzelme esetén lehet kaszálni, de van ahol ugyanez a helyzet a williamses Nakadzsima Kazuki és a hondások első helyen való célba érése esetén is.



A 2007-es verseny is tartogatott egyébként izgalmakat, bár végül a McLaren-Mercedes simán megverte a Ferrarit hazai közönsége előtt, és amíg Fernando Alonso újabb győzelmet, Hamilton pedig értékes pontokat gyűjtött be, addig a harmadik helyen végző Räikkönen is örülhetett, aki életben tartotta világbajnoki esélyeit, amit csapattársa ugyanakkor nem tudott elmondani magáról. Massa Ferrarija ugyanis elromlott, és a brazilnak fel kellett adnia a küzdelmet. A pontszerzők között végzett még a két BMW Sauber, Nick Heidfeld és Robert Kubica, illetve a williamses Nico Rosberg, Heikki Kovalainen a Renault-val, és Jenson Buttont is pontszerző helyre hozta be a Hondát.

Nos, hogy idén mi lesz a sorrend, egyelőre a jövő zenéje, mindenesetre a péntek délelőtt 10 órakor kezdődő első szabadedzésen már tisztulhat a kép.

Olasz Nagydíj
2007. szeptember 9. vasárnap
Végeredmény
1. Fernando Alonso
[McLaren-Mercedes]
1ó18:37.806 10 pont
2. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
0:06.062 8 pont
3. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
0:27.325 6 pont
4. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
0:56.562 5 pont
5. Robert Kubica
[BMW Sauber]
1:00.558 4 pont
6. Nico Rosberg
[Williams]
1:05.810 3 pont
7. Heikki Kovalainen
[Renault]
1:06.751 2 pont
8. Jenson Button
[Honda]
1:12.168 1 pont
9. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:15.879  
10. Rubens Barrichello
[Honda]
1:16.958  
11. Jarno Trulli
[Toyota]
1:17.736  
12. Giancarlo Fisichella
[Renault]
+ 1 kör  
13. Alexander Wurz
[Williams]
+ 1 kör  
14. Anthony Davidson
[Super Aguri]
+ 1 kör  
15. Ralf Schumacher
[Toyota]
+ 1 kör  
16. Szato Takuma
[Super Aguri]
+ 1 kör  
17. Vitantonio Liuzzi
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
18. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
19. Adrian Sutil
[Spyker]
+ 1 kör  
20. Jamamoto Szakon
[Spyker]
+ 1 kör  
Leggyorsabb kör
  Fernando Alonso
[McLaren-Mercedes]
1:22.871 (15. kör)  
Kiesők
21. Felipe Massa
[Ferrari]
10. kör  
22. David Coulthard
[Red Bull Racing]
2. kör  

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.