| Friss hírek : Sutil és az eső volt az első edzés főszereplője Monzában |
Sutil és az eső volt az első edzés főszereplője Monzában
2008.09.12. 16:56
Nem kezdődött túl jól az Olasz Nagydíj a Forma-1-es mezőny számára, ugyanis az első szabadedzésnek eleve vizes pályán láthattak neki, majd mintha ez nem lett volna elég, fél óra elteltével már ismét esett. A legjobb köridőt Adrian Sutil futotta a Force Indiával, még az eső előtt.
A vb-pontverseny éllovasa, Lewis Hamilton, mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen és például a BMW-s Robert Kubica is mindössze egy installációs körre futott ki, így időeredmény nélkül fejezték be, de a ferrarisok, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is csak 5-5 kört tettek meg fejenként.
Az időjósok már figyelmeztették a mezőnyt, pocsék idő várható Monzában a hétvégén. Az első szabadedzés ennek megfelelően vizes pályán kezdődött, majd fél óra elteltével pedig ismét esni kezdett.
Mivel a mezőny bő két hete három napon keresztült tesztelt már a monzai aszfaltcsíkon, egyébként sem volt várható, hogy óriási elánnal vetik bele magukat a csapatok a munkába, a ramaty körülmények pedig a csekély munkakedvet is tovább csökkentették.
Egy-egy installációs körre persze mindenki kihajtott, de a többség gyorsan vissza is húzódott a bokszba. A köridők már éppen elkezdtek volna szép lassan javulni, amikor a 28. perc tájékán eleredt az eső.
Ez egyben azt is jelentette, hogy egy jó ideig biztosan Adrian Sutil vezeti majd az eredménylistát, a német esős pályán produkált már szép eredményeket, most 1:32.842-es idejével az élre állt.
Sutil egyébként a lágyabb összetételű száraz aszfaltra való gumikon futotta ezt az eredményt, és szerencséjére éppen akkor fejezte be mért körét, mikor esni kezdett. Az edzés elején többen is intermediate (köztes esőgumi) abroncsokon hajtott ki a pályára.
Az eső azonban Spa-Francorchamps-hoz hasonlóan Olaszországban is megtréfálta a mezőnyt, hiszen csak a pálya egy része felett esett - legalább is eleinte. Az autózásnak azonban így sem volt sok értelme, ezt gyorsan belátta Jenson Button is, aki ugyan kilátogatott a pályára, de felvezető köréből levezetőt csinált, nyomban iszkolt vissza a garázsba.
 |
Állt a víz a bokszban is |
A körülmények tehát messze voltak az ideálistól. Erről tanúskodtak a köridők is, hiszen Sutil legjobbja 10 másodperccel volt gyengébb Nick Heidfeld két héttel ezelőtt, a teszten produkált legjobbjától (1:22.621), de a végsebességek is jócskán elmaradtak az átlagostól, a 350 kilométer per órás csúcstól.
Már csak bő fél óra volt hátra, amikor néhányan kimerészkedtek a pályára, ahol a körülmények továbbra sem javultak. Ekkor már az extrém esőgumi volt a legjobb választás, de a köridők ezekkel is messze elmaradtak Sutilétól.
Ilyen körülmények közt persze a kicsúszások és a megpördülések sem maradhattak el, Nelsinho Piquet, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Nakadzsima Kazuki, Adrian Sutil és Felipe Massa is elhagyta a pályát vagy piruettezett egyet, de senkinek nem esett komolyabb baja, mindannyian folytathatták.
Az eső azonban nem akart alább hagyni, sőt. Éppen emiatt négy perccel a vége előtt le is intették az edzést, még mielőtt valaki tényleg jobban összetöri magát.
Az edzést így Sutil nyerte, a hozzá hasonlóan még az első félórában aktív versenyzők előtt. A második Rubens Barrichello lett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a másik Force Indiás, a hazai pályán autózó Giancarlo Fisichella állhatott fel. Ez a trió minden bizonnyal vasárnap délután fél négy táján is kiegyezne egy hasonló végeredménnyel...
Az első szabadedzésnek tehát nem volt túl sok haszna Olaszországban, még szerencse, hogy a csapatoknak rendelkezésére áll a teszten szerzett adathalmaz, amellyel talán lehet pótolni a most elvesztegetett időt. A második szabadedzés - remélhetőleg már jobb körülmények között - 14 órakor kezdődik.
Olasz Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:32.842 |
|
18 |
2. |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:33.428 |
+0.586 |
14 |
3. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:33.695 |
+0.853 |
19 |
4. |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.800 |
+3.958 |
13 |
5. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.900 |
+4.058 |
9 |
6. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:36.965 |
+4.123 |
10 |
7. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:37.142 |
+4.300 |
20 |
8. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:37.214 |
+4.372 |
13 |
9. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:37.392 |
+4.550 |
5 |
10. |
Sebastian Vettel |
Toro Rosso |
1:37.754 |
+4.912 |
13 |
11. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:38.057 |
+5.215 |
11 |
12. |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
1:38.303 |
+5.461 |
7 |
13. |
Jenson Button |
Honda |
1:39.062 |
+6.220 |
12 |
14. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:40.233 |
+7.391 |
5 |
15. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
idő nélkül |
+-32.8 |
2 |
16. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
idő nélkül |
+-32.8 |
1 |
17. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
idő nélkül |
+-32.8 |
1 |
18. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
idő nélkül |
+-32.8 |
1 |
19. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
idő nélkül |
+-32.8 |
1 |
20. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
idő nélkül |
+-32.8 |
1 |
| |