| Friss hírek : Alonso meglepte a vb-címért csatázó duót Szingapúrban |
Alonso meglepte a vb-címért csatázó duót Szingapúrban
2008.09.27. 17:18
A Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén kisebb-nagyobb megszakításokkal végig Lewis Hamilton vezetett, a brittel egyedül világbajnoki riválisa, Felipe Massa tudta felvenni a versenyt, ám fél perccel a leintés előtt Fernando Alonso a semmiből előtűnve átvette a vezetést.
A második szabadedzés hivatalos kezdési időpontja előtt 5 perccel még jószerivel több néző volt a bokszutcában, mint a lelátókon. Ez némi csúszást vetített előre, de végül néhány perccel délután fél négy után (európai idő szerint) a pilóták kihajthattak garázsaikból.
Az első edzésen a roncsok kiemelése közben mutatott szerencsétlenkedés után ez újabb baki volt a rendezőség részéről, de mindezt tudjuk be a lámpaláznak.
A pilóták körében is gyakori volt a baki, sok volt a pályaelhagyás, ami egyrészt a poros aszfaltnak, másrészt a kevésbé ismert nyomvonalnak is köszönhető.
A legtöbben egyébként a 19-es kanyarnál rontottak, ahol Webber is összetörte autóját az első tréningen. A balkanyart megelőző egyenes meghosszabbításában azonban van egy kis bukótér, és aki úgy látta, hogy nem tud itt befordulni, az inkább befutott abba a kis folyosóba, ahonnan vissza lehetett fordulni a pályára. Ez az eljárás a falak elkerülés érdekében a városi ring több pontján is alkalmazható.
Nico Rosbergnek még tolatnia is kellett egy alkalommal, de a német utána összekapta magát, és az élre állt. Egészen addig a Williams pilótája vezetett, amíg Lewis Hamilton ki nem keveredett a pályára. Az első edzést megnyerő brit rögtön alaposan megjavította Rosberg eredményét.
Az időjárásra továbbra sem lehetett panasz, hiszen annak ellenére, hogy a második edzés este fél tízkor kezdődött Szingapúrban, 28 fok alá nem csökkent a hőmérséklet, és az esővel sem kellett megküzdeni a pilótáknak.
 |
10-11-es kanyarokat felölelő kombinációt már emlegettük az elmúlt napokban, hiszen a pilóták még ki sem próbálták a pályát, máris jelezték, nem tetszik nekik, hogy ott olyan magasak a rázókövek. A szervezők változtattak ezen, de néhányan megtapasztalhatták, hogy a kerékvetők így is nagyon megdobják az autókat. Nick Heidfeld a kerekeivel egyszer érintette is a kanyar külső ívén lévő falat, de Kimi Räikkönen is majdnem megpördült itt.
A versenyzők folyamatosan rótták a köröket, ám az élen sokáig nem történt változás, Hamilton vezetett Rosberg előtt, mígnem az egyébként sokat botladozó Massa be nem férkőzött kettejük közé.
Mark Webber autóját a szerelők sikeresen újjáépítették, de az ausztrál csak az utolsó fél órában hajthatott ki a pályára (a két edzés közti, kivételesen rövid, mindössze egy órás szünet sem az ő malmukra hajtotta a vizet), és már nem tudta behozni a többiekkel szembeni lemaradását, így a szombati szabadedzésen lesz dolga bőven. Időeredményére azonban nem lehet panasz, hiszen a 11. leggyorsabb lett. Ráadásul megelőzte csapattársát, David Coulthardot, valamint az utóbbi időben a Red Bull Racingnél jobban teljesítő kistestvér, a Toro Rosso duóját is, pedig ők mindhárman kétszer annyit autózhattak, mint Webber.
 |
A két hétel ezelőtti futamgyőztes Szingapúrban még nem villantott |
A hajrában aztán kissé átalakult a sorrend az élen, Massa és Hamilton, vagyis a két vb-éllovas különcsatába bonyolódott. Már-már úgy tűnt, a brit a második edzéselsőségét is begyűjti, ám Fernando Alonso másodpercekkel az edzés vége előtt mindkettejüket lepipálta, és ezzel a spanyol meg is nyerte az éjszakai gyakorlást.
Alonso előretörésével nagyjából egy időben Timo Glock pördült meg, és zúzta le Toyotája orrát. Szerencséjére nem lett komolyabb következménye az incidensnek, egy orrkúp-cserével orvosolni lehet a károkat.
Glock egyébként nem jeleskedett, csak a 10. legjobb idő lett az övé, és közel 1,4 másodperces hátrányban volt Alonsóval szemben.
Az élen végző trió mögött Heikki Kovalainen szerezte meg a negyedik helyet (a finn az első edzést is ebben a pozícióban zárta). A világbajnoki címvédő Kimi Räikkönent még Nico Rosberg és Robert Kubica is megelőzte, vagyis a ferraris csak hetedik lett 25 kör megtétele után.
Jenson Button a második edzésen is bejutott a tíz közé, szemmel láthatóan fekszik neki és Hondájának is az újonc pálya. A brit mögött Nakadzsima Kazuki biztosította helyét, a Williams eddig tehát jó formát mutat Szingapúrban.
Jarno Trulli amellett, hogy elkönyvelhetett egy büntetést még az első edzésen elkövetett ostobaságáért, még amiatt is kesereghet, hogy nem találja a ritmust, most is csak utolsó előtti lett.
Giancarlo Fisichella viszont úgy lett 17. a Force Indiával, hogy váltóprobléma miatt az edzés második felében már nem is tudott autózni.
A szombati program magyar idő szerint 13 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, az időmérőt pedig 16 órától rendezik.
Szingapúri Nagydíj 2. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:45.654 |
|
30 |
2. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:45.752 |
+0.097 |
28 |
3. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:45.793 |
+0.139 |
31 |
4. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:45.797 |
+0.142 |
31 |
5. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:46.164 |
+0.510 |
34 |
6. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:46.384 |
+0.730 |
36 |
7. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:46.580 |
+0.925 |
25 |
8. |
Jenson Button |
Honda |
1:46.901 |
+1.247 |
32 |
9. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:47.013 |
+1.359 |
32 |
10. |
Timo Glock |
Toyota |
1:47.046 |
+1.392 |
22 |
11. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:47.137 |
+1.483 |
15 |
12. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:47.145 |
+1.491 |
35 |
13. |
Sebastian Vettel |
Toro Rosso |
1:47.300 |
+1.646 |
33 |
14. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:47.487 |
+1.833 |
24 |
15. |
David Coulthard |
Red Bull Racing |
1:47.640 |
+1.986 |
31 |
16. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:47.760 |
+2.106 |
36 |
17. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:47.965 |
+2.311 |
12 |
18. |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:48.009 |
+2.355 |
25 |
19. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:48.059 |
+2.405 |
28 |
20. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:48.311 |
+2.657 |
36 |
| |