Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Forma 1-es rajongói oldal! Itt szinte mindent megtalálsz az F1-ről!
Menü
     
A versenyhétvége képe

Button megint verhetetlen volt

     
Hungaroring
     
Következő futam

Monacoi nagydíj

 2009. Június 07.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Videók
     
A Forma-1-es autó
     
Zene
     
Egyéb honlapok
     
Szavazás
Ki lesz a 2009-es világbajnok

Lewis Hamilton
Felipe Massa
Kimi Raikönnen
Robert Kubica
Fernando Alonso
Nick Heidfeld
Heikki Kovalainen
Sebastian Vettel
valamelyik Toyota
más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Pilóták
     
Friss hírek
Friss hírek : Az év legforróbb futama következik

Az év legforróbb futama következik

  2009.04.05. 13:12

A Forma-1-es csapatok csak egy lélegzetvételnyi szünethez jutottak az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után, hiszen a melbourne-i száguldást követően a mezőny már robogott is tovább Malajziába, ahol a 2009-es világbajnokság második versenyére kerül sor. A nagy kérdés az, hogy vajon az ausztráltól nagyban eltérő sepangi pályán meg lehet-e szorongatni a Brawnt.


Sűrű az év eleji program a Forma-1-ben, a szezon első versenye után egy hétvégét sem pihenhettek a mezőny tagjai, ugyanis az Ausztrál Nagydíj után rögtön következik is a malájok versenye. Áprilisban azonban még további két helyszínre látogatnak el a versenyzők.

Sepang a pilóták és az autók számára is az egyik legnagyobb megterhelést jelentő futam a versenynaptárban, ugyanis rendkívüli meleg, általában 30 Celsius fok feletti, és elképesztően magas páratartalom az indulók szervezete mellett a versenygépek motorjait is megviseli, de a fékek is az átlagosnál nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, éppen ezért a megbízhatóságnak az eddiginél is nagyobb szerepe lehet. A versenyzők azt állítják, hogy ha van olyan nagydíj a versenynaptárban, amelyen nem szeretnék, hogy elromoljon az autóban a folyadékellátást biztosító rendszerük, az Sepang.

Ráadásul, mivel a maláj futamot egy héttel az ausztrál után rendezik, a csapatoknak valójában idejük sem volt arra, hogy jelentős változtatásokat végezzenek el négykerekűiken.

Forróság és heves trópusi vihar várható Kuala Lumpur közelében

Tovább bonyolíthatja a helyzetet, hogy a hétvégére csapadékos időt jósolnak a térségbe, és bár a téli tesztek alatt bőven kijutott az istállóknak az esőből, olyanra nem volt példa, hogy meglehetősen magas hőmérséklet mellett hulljon a nyakukba az égi áldás. Malajziában, az ország éghajlatából adódóan hirtelen kialakuló trópusi viharra mindig volt esély, a meteorológusok szerint azonban az előttünk álló hétvégén szinte száz százalékosan biztosra vehető, hogy a résztvevők nem kerülik el a csapadékot. Az előrejelzések szerint szombaton heves záporok lehetnek, vasárnap pedig trópusi vihar várható a főváros, Kuala Lumpur közelében található pálya térségében.

A hőség ezúttal is garantált

Ejtsünk azonban néhány szót arról, hogy hol is rendezik a Maláj Nagydíjat pontosan. A Forma-1-es mezőny tizenegyedik alkalommal látogat el a helyszínre, amely 1999-es bemutatkozásakor még a versenynaptár végén volt, később azonban a kalendárium elejére hozta az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone. Malajzia a múlt évben jelezte, hogy nem zárkózna el éjszakai verseny rendezésétől, egyelőre azonban ezt a témát jegelik az országban, és mindössze annyi a változás, hogy az európai tévénézők kedvéért később kezdődik a kvalifikáció és a futam. Kuala Lumpurtól mintegy ötven kilométerre található a sepangi a több mint 5500 méter (5543) hosszú aszfaltcsík, amelynek jellegzetessége két, meglehetősen hosszú egyenese, és trükkös lassabb kanyarjai, ám a 15-ből szép számmal akad gyors is, amiket nagyon élveznek a pilóták. A pálya leggyorsabb pontja nem a célegyenes végén található, hanem a célegyenest megelőző egyenes végén, aminek egy balos visszafordítót követően érkeznek meg a versenyzők a bokszok elé. A sepangi pályán a csapatok valóban alaposan felmérhetik autójuk valós teljesítményét.

A motorok és a fékek megfelelő hűtése mellett utóbbiak hatékonyságáról is gondoskodni kell, hiszen több olyan pontja is van a pályának, ahol nagy sebességről kell jóval kisebb tempóra visszafogniuk gépeiket a pilótáknak. Szinte biztosra vehető, hogy lesz olyan erőforrás, amelyet újabb futamon már nem lehet bevetni, de a legtöbben egyébként is valószínűleg cserélni fognak a harmadik forduló előtt.

A lágyabb keverékű gumikkal Malajziában is gond lehet

Vajon mennyit bírnak a lágyabb gumik Sepangban?

Malajziában 2009-ben körönként várhatóan idejük tizenöt százalékát töltik majd fékezéssel a versenyzők. Emiatt azonban a gumik is rendkívüli megterhelést kapnak a versenyhétvége első napján még meglehetősen csúszós és poros aszfaltcsíkon. Egy évvel korábban a Forma-1 egyedüli gumiszállítója, a Bridgestone a két legkeményebb keveréket biztosította a csapatoknak, idén azonban a slickek visszatérésével változik a helyzet. Az izgalmak fokozása érdekében, illetve legfőképp azért, mert a versenyzők 2008-ban nem igazán tapasztaltak különbséget a két egymás melletti keverék között, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) arra kérte a Bridgestone-t, hogy nagyobb eltérést biztosítson az egyes komponensek között. A japán gyár így Sepangba a négyfajta keverék közül a kemény és a lágy keverékű slickeket viszi, vagyis Melbourne-ben használt komponensekhez képest eggyel keményebb változattal teljesíthetik köreiket a versenyzők. A kemény és a lágy között kimarad a közepes összetevőjű, vagyis valóban jelentős eltérés lesz az egyes gumik között. Ausztráliában komoly problémát okozott, hogy a lágyabb keverékű abroncsok alig néhány kör után kopni kezdtek, ám a Bridgestone a maláj versenyhétvégén sem zárta ki, hogy a szemcsésedés ezúttal is problémát jelent majd. Az abroncsok teljesítményét mindazonáltal a sepangi aszfaltcsík hőmérséklete is befolyásolhatja, hiszen az jóval magasabb lesz, mint a kenguruk földjén, vagyis minden bizonnyal ezúttal is lesznek gondok a slickek kopásával.

A pilóták Malajziában általában két bokszkiállást terveznek be a versenyre, de nem kizárt, hogy a lágyabb keverékű gumik Melbourne-ben tapasztalt jelentős kopása miatt a hétvégén másképp tervezik meg a csapatok a stratégiát, amit természetesen számos tényező befolyásolhat, így a kvalifikációs helyezés, az időjárás, de az is, hogy a biztonsági autónak be kell-e jönni a pályára a verseny alatt. A pálya egyébként számos kedvező előzési pontot tartalmaz, és mivel a sepangi a melbourne-itől teljesen eltérő karakterű, azok a csapatok, amelyeknek autóiban üzemel az idei évtől engedélyezett KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) a hosszú egyenesekben hasznosíthatják a szerkezetből kipréselhető plusz lóerőt. Nem feltétlenül válhat azonban hasznára az eszközt bevetni kívánók számára a KERS a trópusi melegben, ugyanis a rendszer hűtése sem egyszerű feladat.

Mivel a sepangi tehát az ausztráltól eltérően nem egy utcai pálya (utóbbi alapvetően nem autóversenyzésre kialakított aszfaltcsík), hanem a Forma-1 tervezőjének, Hermann Tilkének keze munkáját dicsérő munka, így nem feltétlenül kell ugyanolyan küzdelemre számítani, mint az elmúlt hétvégén. És ebben bíznak azok a csapatok is, így többek között a Ferrari és a Renault is, akik Melbourne-ből meglehetősen keserű szájízzel távozhattak. Utóbbi két alakulat a Red Bull Racinggel egyetemben óvást nyújtott be a Williams, a Toyota és a Brawn GP ellen azok szabálytalannak vélt diffúzora miatt, és bár a versenybírák elutasították a panaszt, a fellebbezést pedig április 14-én tárgyalják, nem kizárt, hogy Malajziában ismét panasz érkezik az ügyben érintett három alakulatra.

Ki tudja megállítani a Brawnt?

A nagy kérdés pedig az, hogy a visszavágásra készülők és egyébként az esélyesek közé sorolandó csapatok közül ki lesz az, aki valóban megszorongathatja a Brawn GP-t, amely az első verseny alapján úgy tűnik, messze a mezőny előtt jár.

A maranellóiak és a hinwiliek is javításra készülnek



A Red Bull Racing igazi meglepetésnek hatott a szezonnyitón, hiszen a szezon előtti teszteknek valójában csak az elején villantott a gárda, ezt követően az energiaital-gyár első számú alakulata mintha beleszürkült volna a mezőnybe. Néhány nappal az év első futama előtt maga Mark Webber is úgy nyilatkozott, hogy meglátása szerint a riválisok jobban fejlesztettek, mint ők, ezért nem sokra számít Ausztráliában. A gárda végül azért távozhatott pont nélkül, mert Webber autója még a rajtnál történt balesetben megsérült, míg a második pozícióban autózó Sebastian Vettel három körrel leintés előtt ütközött a BMW-s Robert Kubicával. A történtek miatt a német pilóta 10 helyes rajtbüntetéssel kezdi a maláj futamot, ezt azonban nem lehet kézlegyintéssel elintézni, hiszen Vettel számos alkalommal bizonyította már, hogy mire képes. A Red Bull Racing tehát mindenképpen feledtetni akarja a Melbourne-ben történteket, egyelőre talány azonban az, hogy egy teljesen más stílusú pálya mennyire fekszik majd az RB5-ösnek.

Természetesen a Maláj Nagydíj előtt is megnéztük, hogy a fogadóirodák vajon hogyan is látják az esélyeket. A bukmékereknél, ahogyan az várható volt, a Brawn GP versenyzői számítanak a legnagyobb esélyeseknek, Jenson Button győzelme esetén fizetnek a legkevesebb pénzt, bár a legendás brit fogadóirodánál, a William Hillnél a BMW-s Robert Kubica vezeti a listát. A Brawn duója után a többi helyen Kubica a következő favorit, akit a Ferrari pilótapárosa követ a sorban. Fernando Alonsót, Nico Rosberget, Sebastian Vettelt, illetve Timo Glockot is nagyra tartják, így a korábban említett versenyzőkön kívül ők osztoznak általában ilyen-olyan sorrendben a következő helyeken. A fogadóirodáknál a Force India, illetve a Toro Rosso valamely pilótájának győzelme esetén lehetne a leginkább meggazdagodni.



Nem úszta meg büntetések nélkül a Toyota sem, ami miatt minden bizonnyal Jarno Trulli lehetett a leginkább elkenődve, akinek dobogós helyezésétől kellett elbúcsúznia, igaz a legutóbbi hírek szerint, Sepangban új bizonyíték miatt újratárgyalják az olasz ügyét. A Melbourne-ben erős teljesítménnyel előrukkoló japán csapat is visszavágásra készül, mint ahogyan a borzasztóan szereplő Ferrari is. A maranellóiak nem elég, hogy nem tudták tartani a lépést a Brawnnal, még pont nélkül is távozhattak a kontinensnyi országból, ugyanis hasonlóan az előző évhez, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is idő előtt kényszerült befejezni a küzdelmet. A Ferrarinak szép emlékei vannak Sepangból, és a csapatnál abban bíznak, hogy a maláj pályán fény derül majd az F60-as valós erejére. Utóbbiban bíznak a Renault-nál is, a francia csapatnál elsősorban Fernando Alonsóra számíthatnak, aki maga is elmondta, Malajziában megláthatják, mennyire számít erősnek az R29-es.

A Williams, illetve a BMW Sauber is azok közé tartozik, akik meglepetést okozhatnak, hiszen az első fordulóban előbbi csapat pilótája, Nico Rosberg remekelt a szabadedzéseken, és végül pontszerző helyen zárt Melbourne-ben, míg a BMW-s Robert Kubica állítása szerint a győzelemért szállt volna harcba, ha nem akadnak össze Vettellel. Az egész biztos, hogy a hinwiliekre is számítani kell. Nagy kérdés az is, hogy a McLaren-Mercedest, amely már a szezon előtt elismerte, sőt az Albert Parkban is gyakran ismételgette, hogy egyelőre a pontszerzés is csak álom számára, mennyire dobja majd fel az Ausztráliában szerzett harmadik helyezés, amit Lewis Hamiltonnak köszönhet. Nem tudni milyen hatást vált ki a csapatból az sem, hogy Trulli büntetéssel járó előzését újratárgyalják Sepangban, aminek köszönhetően került a mclarenes a bronzérmes pozícióba.

Malajziában is a mezőny élén?



A többiek, vagyis a Toro Rosso és a Force India valószínűleg Malajziában sem kerülnek el a mezőny végéről az időmérőn, és bár nem kizárt, hogy ennek ellenére összejöhet egy-két pont a pilótáknak, nagy csodát nem érdemes várni a két gárdától.

Egy évvel ezelőtt egyébként ferraris siker született Malajziában, Räikkönent intették le elsőként az 56 körös verseny végén, a maranellóiaknak könnyedén meg lehetett volna a kettős győzelem is, ez azonban Massa megpördülése miatt meghiúsult. A brazil a kavicságyban fejezte be a futamot. Räikkönen mögött Kubica lett a második, míg Heikki Kovalainen a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Ennek az eredménynek most kisebb a valószínűsége, de a forróság, és várható nagy mennyiségű eső megtréfálhatja a mezőnyt, így minden bizonnyal a 2009-es Forma-1-es világbajnokság második futamán sem lesz izgalomban hiány.

     
Pontos idő
     
A honlap nézettsége
Indulás: 2007-03-03
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     
Versenynaptár

Versenynaptár:

1.Ausztrália  (Melbourne)

2.Malájzia   (Sepang)

3.Kína   (Sanghai)

4.Bahrein   (Shakír)

5.Spanyolország   (Barcelona)

6.Monaco  (Monte-Carlo)

7..Törökország     (Isztambul)

8.Nagy-Britannia   (Donnington)

9.Németország    (Nürgburgring)

10.Magyarország    (Hungaroring)

11.Európa    (Valencia)

12.Belgium    (Spa-Francorchamps) 

13.Olaszország    (Monza)

14.Szingapúr    (Singapore)

15.Japán    (Fuji)

16.Brazília    (Interlagos)

17.India   (Abu-Dzabi)

     
Bukósisakok
     
Csapatok
     

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.