| Friss hírek : A 2. edzésen magukra találtak a Ferrarik Malajziában |
A 2. edzésen magukra találtak a Ferrarik Malajziában
2009.04.05. 13:23

Felhős időben tartották meg a Forma-1-es Maláj Nagydíj pénteki második szabadedzését, de a mezőny megúszta az esőt, így eddig zavartalan volt az időmére és a futamra való felkészülés. Az élen a két Ferrari zárt a két Red Bull Racing közé beékelődő Nico Rosberg előtt.
A Maláj Nagydíj második szabadedzése magyar idő szerint reggel 8 órakor rajtolt, és miután zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, két percen belül szinte a teljes mezőny kihajtott a pályára. A nagy sietség a felhős éggel volt magyarázható, a csapatok az esőtől tartva minél előbb el akarták kezdeni a munkát.
Ezt persze a helyszínre kilátogató nézők bánták a legkevésbé, hiszen így legalább óriási forgalom volt az aszfalton. Az első fél óra valóban nagyon intenzív volt, az eső azonban nem zavarta meg a munkát.
A nagy tülekedésben az élen szinte kivétel nélkül mindenki megfordult, ám Nico Rosberg (Williams) délelőtt (magyar idő szerint hajnalban) futott 1:36.260-as győztes idejétől majdnem egy órán keresztül a legjobbak is elmaradtak.
Előbb azonban Sebastian Vettel két századra megközelítette a német idejét, majd Felipe Massa három egymást követő gyors körében is mindannyiszor túlszárnyalta azt, a hétvége során a ferraris brazil került először 1 perc 36 másodperc alá a maláj pályán.
Giancarlo Fisichella az edzés első felében még vitézkedett, de jó 20 perccel a leintés előtt véget ért számára a gyakorlás, ugyanis lesodródott a pályáról, a kavicságyban pedig már nem tudta elfordítani a Force Indiát, és annak bal oldalával a gumifalnak vágódott. A VJM02-es modell bal első és hátsó felfüggesztése is ripityára tört.
 |
A Williams megint elemében van |
Az eső továbbra sem esett, ám a pilóták aktivitása ennek ellenére sem csökkent, vagyis az erős kezdés talán nem is kizárólag a komor felhőknek volt betudható, hanem eleve munkás délutánt tervezett a többség. Ez persze teljesen érthető is, hiszen a szezon alatt idén már nem tesztelhetnek a csapatok, a fejlesztéseket így péntekenként kell megejteniük. A legtöbb istállónak márpedig van miben fejlődnie, ez egy hete Ausztráliában kiderült.
Massa már a bokszban éppen kibújt overalljából (később még visszatért a pályára), amikor csapattársa, Kimi Räikkönen átvette tőle a vezetést. A két ferrarison kívül egyedül Sebastian Vettel tudta áttörni az 1:36-os határt. A Red Bull Racing Malajziában is jó formát mutat eddig, hiszen a német márkatársa, Mark Webber a negyedik helyen tanyázott.
Péntekenként a legtöbb versenypályán sokat csúszkálnak a pilóták, Sepangban sem volt ez másként. A második szabadedzésen is sok volt a rontás, a versenyzők gyakran leestek az ideális ívről, a kavicságyakat pedig többen is keresztülszelték, de Fisichella esetét leszámítva nem történt komolyabb incidens.
Az utolsó percekben Nico Rosberg és Nakadzsima Kazuki is elveszítette bal hátsó kerekének felnifedelét, de a lerepülő aerodinamikai alkatrészek szerencsére senkit sem találtak el.
A kockás zászló meglengetéséig már nem változott jelentősen a sorrend, a két Ferrari mögött a Red Bull-szendvicsbe kerülő Rosberg zárt, majd a két Brawn GP-s pilóta, Rubens Barrichello és Jenson Button következett a sorban. A legjobb tízben fejezte be a pénteki napot még Nakadzsima, a McLaren-Mercedesszel Heikki Kovalainen, valamint a renault-s Nelsinho Piquet.
Lewis Hamilton bő nyolc tizeddel kapott ki Räikkönentől, a vb-címvédő így csak 11. lett. A mezőny második felében Sébastien Buemi 13. helye érdemel említést, az újonc svájci ismét alaposan elverte csapattársát, Sébastien Bourdais-t.
BMW Sauber továbbra is szunyókál Malajziában, Nick Heidfeld például messze a leglassabb volt, pedig összesen 37 kört tett meg. Melbourne után a két Toyotától is többet várt az ember, de ezúttal Jarno Trulli 12. helye volt a japán márka legjobb eredménye.
A Maláj Nagydíj harmadik szabadedzését magyar idő szerint szombat reggel 8 órától, míg az időmérő edzést 11 órától rendezik.
Maláj Nagydíj 2. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:35.707 |
|
40 |
2. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:35.832 |
+0.125 |
38 |
3. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:35.954 |
+0.247 |
40 |
4. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:36.015 |
+0.308 |
39 |
5. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:36.026 |
+0.319 |
36 |
6. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.161 |
+0.454 |
37 |
7. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.254 |
+0.547 |
31 |
8. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:36.290 |
+0.583 |
35 |
9. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:36.397 |
+0.690 |
40 |
10. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:36.401 |
+0.694 |
35 |
11. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:36.515 |
+0.808 |
30 |
12. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.516 |
+0.809 |
34 |
13. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:36.628 |
+0.921 |
32 |
14. |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.639 |
+0.932 |
29 |
15. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:36.640 |
+0.933 |
20 |
16. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:36.875 |
+1.168 |
36 |
17. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:37.267 |
+1.560 |
38 |
18. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:37.278 |
+1.571 |
30 |
19. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:37.432 |
+1.725 |
27 |
20. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.930 |
+2.223 |
37 |
| |