| Friss hírek : A McLaren pilótái némi előrelépést remélnek Kínában |
A McLaren pilótái némi előrelépést remélnek Kínában
2009.04.12. 11:14

A McLaren-Mercedes háza táján hetek óta áll a bál, a Forma-1-es csapat a hónap végén az FIA Motorsport Világtanácsa előtt tisztázhatja magát a versenybírók félrevezetésének ügyében, ám a pilótáknak már a jövő hétvégi Kínai Nagydíjra kell koncentrálniuk. Hamilton és Kovalainen is a felfrissített aerodinamikai csomagtól vár némi előrelépést Sanghajban.
A tavaly egyéni világbajnoki címet szerző McLaren-Mercedes rosszul kezdte a 2009-es évet, két futam után mindössze egy pontja van a csapatnak. A soron következő kínai versenyen azonban az MP4-24-es több új alkatrészt is kap majd, amitől robbanásszerű javulást ugyan a vezetőség sem vár, de versenyzőik közelebb kerülhetnek az éllovasokhoz.
"Szeretek Sanghajban versenyezni. A pálya remek kombinációja a lassú és a gyors kanyaroknak, így a pilótákra izgalmas kihívás vár. A nagysebességű kanyarokban mindenekelőtt a sebességnek és az egyensúlynak kell stimmelni, a hajtűkanyarban pedig a mechanikus tapadásnak van a legnagyobb jelentősége"- beszélt a csapata által kiadott hivatalos közleményben Lewis Hamilton a kínai ring sajátosságairól.
"Tavaly minden rendben volt Kínában, idén azonban nem vagyunk előnyben a többiekkel szemben a teljesítményünk alapján. A jövő hétvégén azonban felkerül néhány új elem az MP4-24-esre, így mindenképpen jobbak lehetünk annál, mint amit az első két versenyen mutattunk. Talán a rajtrácson is feljebb kapaszkodhatunk és pontokért harcolhatunk majd"- tette hozzá Hamilton, aki világbajnoki címvédő létére is csak ilyen minimális elvárásokkal készülhet az idei harmadik futamra.
A brit pilóta csapattársának, Heikki Kovalainennek vélhetően már az is örömet okozna, ha Kínában a rajt után befejezhetné az első kört, ez ugyanis sem Ausztráliában, sem Malajziában nem sikerült neki az elmúlt hetekben. Persze azért a finn sofőrnek ennél nagyobb igényei vannak a Kínai Nagydíjjal kapcsolatban.
"Kínában nehéz megtalálni a legideálisabb beállításokat, mivel a pályán különböző típusú kanyarok váltogatják egymást: vannak kemény fékzónák, gyors kanyarkombinációk, tempós irányváltások, de néhány lassú forduló is, ahol már a mechanikai tapadás kerül előtérbe az aerodinamikaival szemben"- elemzett Kovalainen.
"Éppen emiatt nagy kihívás ez a pálya a pilótáknak és a mérnököknek is. Azonban van lehetőség az előzésre, különösen a 4-es, a 10-es és a 13-as kanyarokban, ezért azt remélem, hogy izgalmas versenyhétvégét láthatunk majd."
| |