|
A Brawn GP-k uralták az első két nagydíjat
Kürti Balázs 2009.04.13. 11:16
Megkezdődött a 2009-es Forma-1-es idény, azonban hihetetlenül megkavarodott erősorrenddel. Néhány kiscsapat nagyon megerősödött, míg a nagyok szemlátomást visszaestek. Valamint már az első nagydíjon kirobbant egy újabb botrány (Hamilton,Trulli), vagyis minden jel szerint egy izgalmas (érdekes) versenysorozatra van kilátás
Mielőtt azonban belekezdenék az első két verseny ismertetésébe, még kitérnek egy másik ügyre, ami az Ausztrál GP előtt kezdődött: a diffúzor ügy. Vagyis az Ausztrál verseny előtt három csapat (Ferrari,Renault, Red Bull) panaszt tett, hogy a Brawn, a Toyota és a Willams által használt diffúzorok szabálytalanok. Ám az Ausztrál futam előtt a versenybíróság szabályosnak ítélte a diffuzort, így azt használhatták a nagydíjon
Amin így a diffuzort használó csapatok voltak a legjobbak, erre még majd visszatérek, addig döntse el mindenki maga szerint, mi az igazság. Az viszont tény, hogy mindhárom tesztet a Williams-es Nico Rosberg nyerte, így ő volt az időmérő legnagyobb esélyese az idény előtti teszteket rendre nyerő Brawn GP-k mellett. Végül a Brawnok nyertek, az első két etapban Barichello, az utolsó legfontosabb szakaszban azonban Button, így ő indulhatott a pole-ból. Csalodást okozott Piquet, aki megint az első etapban kiesett a másodikban pedig a két McLaren búcsúzott simán (igaz,hogy Hamiltonnak műszaki problémái voltak, de egyébként sem valószínű, hogy bejutott volna), valamint nagyobb meglepetésre Nakadzsima a Williamsel, a két Toyotát pedig kizárták, így ők boxból rajtoltak másnap.
Aztán másnap ottani idő szerint 1700-kor elkezdődött a verseny, ahol a 2. helyről induló Barrichello nagyon rosszul rajtolt, majd karambolt okozott, aminek következtében Kovalainen kiesett, Webber és még néhányan a boxba kellett, hogy menjenek. Ezután sokáig semmi, kivéve, hogy a két Ferrarin és Kubicán a slick gumik villámgyorsan elkoptak, ezért ők csak szenvedtek a pályán. Aztán Nakadzsima csapódott a falba az első kiállások végén, jöhetett a Safety Car, Button azonban még pont kijött a boxba, így nem történt nagy változás a helezésekben.Aztán a vége felé kezdett a verseny egyre izgalmasabbá válni, előbb Raikönnen csúszott a falba, majd jöttek azutolsó kerékcserék, és Kubicáékon kívül elöl mindenkinek slicket kellett felrakni. Ezek után a lengyel hihetetlenül begyorsult és esélyes lett a győzelemre. Ám amikor utolérte az addig zseniálisan autózó Vettelt, kicsit forrófejűbb volt a kelleténél, egyből bebújt, és ezáltal ütköztek. Ami után a németet megbüntették. Amin sokak meglepődtek, hisz a többség úgy gondolta, ez egy egyszerű verenybaleset, mint az elején Barichelloé, amiért nem jár büntetés. A lényeg, hogy mindketten kiestek, így Barichello ölébe pottyant a 2. hely, Trulli 3. lett. Ezzel azonban még nem volt vége…
Még aznap kiderült, hogy elveszik Trullitól a harmadik helyet, így az Hmiltoné lesz, az olaszt pedig kizárják sárga zászlónál való előzésért. Ám ezután a Maláj Nagydíj előtt kiderült, hogy, a wokingiak sportigazgatója (az ezért elküldött Dave Ryan) mondta a csapatrádióba, hogy Hamilton szándékosan menjen lassan, hogy Trulli visszaelőzze. Így végöl Hamilton lett diszkvalifikálva, míg Trulli visszakapta harmmadik helyét. Az ügynek azonban nincs itt vége, ugyanis a Motorsport Világtanács berendelte a McLarent Április 29-re, és Bernie Ecclestone szerint akár ki is zárhatják néhány versenyre a McLarent.
Ám most térjünk vissza Malajziába, ahol egy hét múlva már újabb futamokat rendeztek, és ahol megint a Brawn GP-k voltak a legnagyobb esélyesek. Az edzéseken azonban megint altattak egy kicsit, így péntek és szombat délelőtt megint Rosberg, közte péntek délután Raikönnen volt a leggyorsabb. Az időmérőn azonban igazolódott a papírforma, Button lett az első, Trulli a második. Vettel behozta a 3. helyre, viszont neki volt egy tíz helyes rajtbüntetése, ezért másnap csak a 13. helyről rajtolhatott, é a 4. Barichellonak is volt egy öt helyes rajtbüntetése, váltócsere miatt. Így végül Glock indulhatott a harmadik, Rosberg a negyedik helyről. Megint csalódást okozott Piquet, aki újból az első körben elvérzett, mellette óriási meglepetésre Felipe Massa(!) is búcsúzott az első körben. Megint a második körben esett ki a két McLaren és Nakadzsima, de ezúttal Nick Heidfeld is.
Aztán kezdődött a futam Nico Rosberg parádés rajtjával, aki a negyedikről egyből az első helyre ugrott Trulli elé. Fantasztikusan jött el Ferbabdo Alonso is, aki kis ideig a harmadik helyen is volt, de nehéz autója miatt szépen hátracsúszott. A verseny rendesen csordogált, amikor is elkezdett szemerkélni az eső. Raikönnen volt az első, aki bevállalta az extrém eső gumit, ám ez nem igazán jött be, így a finn versenyének tulajdonképpen vége volt. Ezután viszont tényleg rákezdett az eső, így a többiek is kijöttek az extrém gumiért, kivéve Timo Glockot, aki intermediate gumikat „vett fel”, és neki lett igaza, mert másodpercekkel volt gyorsabb a többieknél. És miután ők is bementek intermediate-ért, akkor kezdett el igazán esni, Glock pedig pont akkor ment be és felvette az extrém esős gumikat! Szép sorban megint követték a többiek, és Glock már a második volt Button mögött, amikor az az akkor már szakadó eső miatt a versenyt félbeszakították! És később nem is indították újra. Aminek következtében az utolsó teljes kör számított így Button nyert Heidfeld és Glock előtt. A pontokat viszont felezték.
És akkor most a végén visszatérek a diffúzorhoz, aminek ügyét hamarosan újratárgyalják. És az eredmény sokak szerint akár döntően befolyásolhatja a világbanokság végkimenetelét. A döntés egyelőre kérdéses, az biztos, hogy többen a feljelentő csapatok tagjai (Raikönnen, Briattore) szerint Malajziában látható volt a különbség a diffúzort használó, és a diffúzort nem használó csapatok tapadása között.
Ami biztos hogy most két újabb ázsiai nagydíj, a Kínai és a Bahreini nagydíj következnek. Én személy szerint kiváncsian várom őket.
| |