| Friss hírek : Az FIA bekérte Whitmarsh ausztrál interjúinak felvételeit |
Az FIA bekérte Whitmarsh ausztrál interjúinak felvételeit
2009.04.16. 16:40

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) április végén tárgyalja a McLaren-Mercedes ausztráliai ügyét, és úgy tudni, hogy a szövetség újabb bizonyítékokat keres, amelyek a csapat bűnösségét támaszthatják alá. Az FIA ugyanis bekérte a BBC-től azon felvételek másolatait, amelyeken Martin Whitmarsh csapatfőnök nyilatkozott.
Whitmarsh Malajziában azt állította, nem tudott arról, hogy Dave Ryan sportigazgató és Hamilton elhallgatták a versenybírók elől, hogy mi is történt a biztonsági autós periódus alatt Ausztráliában három körrel a leintés előtt.
Az azóta már elbocsátott Ryan és a 2008-as világbajnok azt mondták ugyanis, hogy Hamilton nem a csapat utasítására engedte el maga mellett a toyotás Jarno Trullit Melbourne-ben, hanem az olasz magától előzte vissza a britet. Hamiltont és a McLarent végül kizárták az ausztrál futamból a versenybírák félrevezetése miatt, az üggyel pedig a WMSC foglalkozik tovább április 29-én, addig azonban az FIA további bizonyítékokat gyűjt. A szövetség azt szeretné megtudni, hogy Whitmarsh valójában mennyit tudott a biztonsági autós periódusban történtekről, ezért az FIA a BBC-hez fordult, hogy bekérje azokat felvételeket, amelyeken a csapatfőnök nyilatkozik közvetlenül a szezonnyitó után, írja az autosport.com. Nem zárható ki ugyanis annak gyanúja, hogy Ryan és Hamilton a brit egyetértésével hazudott a versenybíráknak.
Ha a McLarent egyébként bűnösnek találják április 29-én, úgy a csapat bírsággal, futamokról való felfüggesztéssel, esetleg a bajnokságból való kizárással távozhat a meghallgatás helyszínéről.
Az autosport.com idézte a BBC Radio 5-nak nyilatkozó csapatfőnököt, aki a következőt mondta közvetlenül az ausztrál verseny után: "Az utolsó biztonsági autós periódusban Trulli lecsúszott Toyotájával a pályáról és a füvön volt. Lewis megelőzte őt, mivel szabályosan megtehette ezt, és ezután Trulli visszaelőzte őt a biztonsági autós periódusban. A versenybírák első jelzései arról tájékoztatnak, hogy úgy érzik, ez a manőver helytelen volt. Teljesen kivizsgálják a történteket, és hamarosan megtudjuk, hogy a harmadik vagy a negyedik hely a miénk."
| |