| Friss hírek : Meglepetés: a világbajnok nyerte az első edzést Kínában |
Meglepetés: a világbajnok nyerte az első edzést Kínában
2009.04.21. 15:13
Némi meglepetésre a világbajnoki címvédő nyerte a Forma-1-es Kínai Nagydíj első szabadedzését, magyar idő szerint péntek hajnalban. Alapesetben ez nem lenne szenzáció, de a McLaren-Mercedes idei formáját elnézve Lewis Hamilton első helye - még az edzésen is - váratlan volt. A titok nyitja: a csapat bevetette új diffúzorát.
Napos, tavaszias időben került sor a 2009-es F1-es szezon harmadik versenyhétvégéjének nyitó programjára, a mezőny közel 20 fokos melegben autózhatott Sanghajban.
Az installációs körök megtételével Kínában sem vártak sokat a pilóták, a másfélórás első szabadedzés első néhány percében a többség le is tudta első fordulóját. Ezt követően viszont hosszabb csendes időszak következett, közel fél óra elteltével azonban ismét benépesült a pálya.
Az első mért körök Sébastien Buemi neve mellé kerültek, de a svájci most láthatta testközelből életében először a kínai ring kanyarjait, így az első valamirevaló köridőt Jarno Trulli futotta a Toyotával, az olasz 1:37.7-es eredménnyel kezdett.
Az egész tréningre jellemző volt a sok rontás, szinte kivétel nélkül a teljes pilótaállomány minden egyes tagja bemutatott egy kicsúszást vagy legalább egy elfékezést. Mivel azonban szerencsére a bukóterekkel a tervezés során Kínában sem spóroltak, senkinek nem esett baja, és mindenki folytathatta a körözést.
Az edzés felénél Lewis Hamilton állt az élre, ami az idei első két versenyhétvége történéseit alapul véve kisebb csodával ért fel. Pláne, hogy miután az ausztrál és maláj futamgyőztes Jenson Button megjavította a világbajnoki címvédő eredményét, Hamilton még válaszolni tudott. Az élen azonban nem bonyolódtak nagyobb csatába a felek, a hátralévő időben már senki nem tudta megjavítani a mclarenes brit 1:37.334-es idejét, így Hamilton neve mellé a 2009-es szezon során első alkalommal került az egyes sorszám - a pályán nyújtott teljesítménye alapján.
A tavalyi kínai futamgyőztes mögött a Brawn GP duója sorakozott fel, a negyedik helyével Heikki Kovalainen pedig jelezte, a McLaren mintha valóban talált volna valamit. És nem is titok, hogy mit, hiszen az autosport.com is beszámolt róla, hogy a wokingiak már egy átmeneti diffúzorral küldték pályára autóikat. Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil-szövetség Fellebbviteli Bírósága a héten szabályosnak nevezte a korábban csak a Brawn GP, a Toyota és a Williams által használt duplafedeles diffúzorokat. A jóváhagyásra a jelek szerint a McLaren reagált a leggyorsabban, és már ez az átmeneti elem is jelentős javulást idézett elő az MP4-24-esek teljesítményében.
Közvetlenül az első négyes mögött mondhatni, a megszokott társaság végzett, hiszen a Red Bull Racing és a Williams egy-egy képviselője mellett mindkét Toyota a képzeletbeli pontszerzők között zárt. Fernando Alonso nyolcadik lett a Renault-val, míg Sébastien Buemi a remek 10. helyen zárta az első gyakorlást.
A McLarenéhez hasonló mértékű javulást a Ferrari nem tud felmutatni, sőt, a vörösök ezúttal eltűntek a mezőny második felében, Kimi Räikkönen 11., Felipe Massa csak a 15. lett. A BMW Sauber is meglepően hátulra szorult, a KERS-t első alkalommal kipróbáló Robert Kubicánál csak két riválisa volt lassabb. A két sereghajtó kiléte is meglepetés, hiszen Nakadzsima Kazuki (Williams) és Nelsinho Piquet (Renault) csapattársa is könnyedén az első tízben végzett.
A kínai program a második szabadedzéssel folytatódik, ami magyar idő szerint 8 órától 9:30-ig tart.
Kínai Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:37.334 |
|
22 |
2. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:37.450 |
+0.116 |
18 |
3. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:37.566 |
+0.232 |
19 |
4. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:37.672 |
+0.337 |
23 |
5. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:37.752 |
+0.418 |
20 |
6. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:37.764 |
+0.430 |
19 |
7. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:37.860 |
+0.526 |
24 |
8. |
Timo Glock |
Toyota |
1:37.894 |
+0.560 |
21 |
9. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:38.089 |
+0.755 |
19 |
10. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:38.195 |
+0.861 |
24 |
11. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:38.223 |
+0.889 |
23 |
12. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:38.274 |
+0.940 |
20 |
13. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:38.307 |
+0.973 |
26 |
14. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:38.319 |
+0.985 |
18 |
15. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:38.418 |
+1.084 |
20 |
16. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:38.456 |
+1.122 |
21 |
17. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:38.460 |
+1.126 |
19 |
18. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:38.463 |
+1.129 |
18 |
19. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:38.730 |
+1.396 |
25 |
20. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:38.825 |
+1.491 |
20 |
| |