| Friss hírek : Vettel a győzelmet is behúzta az esős kínai futamon |
Vettel a győzelmet is behúzta az esős kínai futamon
2009.04.21. 16:46
Az eső a Kínai Nagydíjat végig uralta, de szerencsére Sanghajban nem alakult ki olyan katasztrofális állapot, mint két hete Malajziában, a biztonsági autó mögül elrajtolhatott a Forma-1-es mezőny. A futamot a végig domináló Sebastian Vettel nyerte, csapattársa, Mark Webber és a brawnos Jenson Button előtt. A Ferrari ezúttal sem szerzett pontot.
A szombati időmérő után remek versenyre volt kilátás Kínában, érdekes lett volna megfigyelni, hogy a különböző taktikák közül melyik kamatozik majd legjobban. Erre azonban nem kerülhetett sor, hiszen a magyar idő szerint délelőtt 9 órás rajtkor szakadt az eső a sanghaji pálya térségében.
Az eső persze az izgalmaknak nem ártott, de például a rajtprocedúrát teljesen átalakította, ugyanis a mezőny a biztonsági autó mögött lódult neki az 56 körös távnak, túl rizikós lett volna a simán elrajtoltatni a pilótákat.
|
Cudar idő volt már a rajt előtt is |
A felvezető kör után még nyolc kört tett meg a mezőny a safety car mögött, majd ezt követően repülőrajttal vette kezdetét az igazi Kínai Nagydíj. Az eső ugyan csendesedett, de a pályán ideális körülményekről még nem beszélhettünk, az autók vízfüggönyt húztak maguk mögött, ami erőteljesen rontotta a hátul haladó látási viszonyait.
Lewis Hamilton ennek ellenére féktelen száguldásba kezdett. A brit megelőzte Räikkönent - aki később rádión a motorra panaszkodott -, majd Jarno Trulli mellett is elment és már ötödik volt. Ám a pályán álló víz megtréfálta a címvédőt, a McLaren kipördült, így Hamilton kezdhetett mindent elölröl, visszaesett a 9. helyre.
Sébastien Buemi viszont remekül boldogult a viszontagságos körülmények között, a Toro Rosso újonca egészen az ötödik helyig kúszott előre.
Fernando Alonso időmérős remeklése hamar semmivé vált, a spanyolnak a repülőrajt után nem sokkal ki kellett állnia a bokszba, és csak a mezőny végén folytathatta, így a két Red Bull Racing állt az élre. Vettelt senki sem zavarta, így a német folyamatosan nyúlt el üldözőitől. A súlyadatok nyilvánossá tétele után egyértelmű volt, hogy mindkét Red Bull előbb fog kiállni tankolni, mint a mögöttük haladó Brawn-duó.
Vettel a 16. körben állt ki első szervizelésére, és a harmadik helyre jött vissza Jenson Button és Rubens Barrichello mögé. Sokáig azonban nem vonatoztak egymás mögött, a 19. körben ugyanis ismét pályára küldték a biztonsági autót. A célegyenesre ráfordító kanyarban ugyanis Robert Kubica hátulról szabályosan felmászott Jarno Trulli Toyotájára. Az olasz egyébként is lassan vánszorgott a pályán, így viszont véget ért számára a kínai megpróbáltatás. Kubica a csattanás után rögtön be tudott hajtani új első szárnyért, de sok jóra már ő sem számíthatott ezen a napon. A BMW-Toyota randevú nyomán maradt némi alkatrész az aszfalton, emiatt parancsolták pályára a megkülönböztető jelzéssel közlekedő Mercedest.
A safety car mögött a Vettel, Button (kiállt tankolni a biztonsági autós szakasz előtt), Webber trió sorakozott fel, őket Räikkönen és Hamilton követte. Felipe Massa versenye viszont ekkor véget ért, a Ferrari egyszerűen megállt a pályán, így a brazil biztosan nem szerezhetett pontot az egyelőre üres zsebbel szégyenkező olasz istállónak.
Miután Bernd Mayländer visszahajtott a bokszba, Räikkönen is távolabb került a dobogótól, Hamilton ugyanis a verseny elején látott agresszív stílusát vette elő, és körbeautózta a finnt.
|
A biztonsági autó központi szereplő volt |
Az élbolyban Webber és Button szórakoztatta egymást - és főleg a nagyérdeműt -, látványos adok-kapok alakult ki az ausztrál és a brit között. Vettel mindeközben senkitől sem zavartatva szép csendesen növelte előnyét.
Nelsinho Piquet ezen a versenyen is gondoskodott arról, hogy a lapátra tételével kapcsolatos pletykákat lassan kész tényként kezelhessük, a brazil eleve a mezőny végéről rajtolt, ám a vizes aszfalton csak nehezen boldogult, egy alkalommal a pálya melletti, féktávokat jelző táblákat is átrendezte.
Kubica már a középmezőnyben autózott, amikor kényszerű okokból ismét ki kellett hajtania szerelőihez, BMW-jének orrkúpja ugyanis meglehetősen kacskán állt.
Az élről Vettel a 37. körben tudta le mai utolsó bokszkiállását, és a harmadik helyen folytatta, de mivel az éppen vezető Webbernek, valamint Buttonnak is hátra volt még egy kiállása, ezért a német nyerő helyzetben volt. Főleg, miután a Red Bull Racing üdvöskéje még a pályán megelőzte Buttont.
A bokszkiállások második körének teljesítése után Vettel vezetett csapattársa, Webber előtt, a dobogó harmadik fokára pedig jó eséllyel pályázott Jenson Button.
Az éllovas trió mögött Sébastien Buemi (!) autózott a negyedik helyen, de a svájci ifjoncnak még egyszer meg kellett látogatnia szerelőit. A McLarennek egy kettős pontszerzés is kinézett, de a Force India is történelmi esemény előtt állt, hiszen Adrian Sutil stabilan a hetedik helyen körözött, vagyis az indiai alakulat a pontszerzés küszöbén állt.
Piquet a bokszutca bejáratában is megpörgette a Renault-t, amit a csapatfőnök Flavio Briatore enyhe, de semmiképpen sem sok jót ígérő fejcsóválással nyugtázott.
Nico Rosberg és a Williams húzott egy merészet, és jó 15 körrel a leintés előtt már az intermediate gumikat tették fel az autóra. A köztes esőgumik azonban nem jöttek be, a fiatal németnek néhány körrel később vissza kellett térnie az esőgumikért, így a pontszerzés el is úszott számára.
Hamilton a hajrában többször is kicsúszott, így az ötödikről visszaesett a hetedik helyre. A Force India időközben elbúcsúzhatott a pontszerzéstől, mivel Sutil csúnyán összetörte a Mercedes motorral hajtott autót.
Az utolsó körökben a fentebb említetteket leszámítva nem történt jelentős változás, vagyis Sebastian Vettel mögött Mark Webber masírozott be a célba, azaz a Red Bull Racing megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, ami ráadásul rögtön kettős siker lett. Az energiaitalos istálló ötödik évét tölti a sorozatban. Érdekes módon Vettel első F1-es győzelmét is esőben aratta, még a tavalyi Olasz Nagydíjon tudott nyerni a Toro Rosso színeiben.
Az idei első két futamot megnyerő Jenson Buttonnak a harmadik versenyen be kellett érnie a harmadik helyezéssel, de emiatt biztosan nem bánkódik a brit sem, hiszen ezzel megszilárdította vezető helyét a pilóták pontversenyében. Button csapattársa, Rubens Barrichello negyedikként hasított át a célvonalon, így a Brawn GP Kínában is szenzációs hétvégét zárt.
Az ötödik-hatodik pozíció is páros csomagban kelt el, a McLaren-Mercedes pilótái, Kovalainen-Hamilton sorrendben kaparintották meg ezeket az értékes helyezéseket. A maradék pontokon Timo Glock és Sébastien Buemi osztozott.
Fernando Alonso a második helyről rajtolhatott, de csak kilencedik lett. A spanyol mögött Kimi Räikkönen ért célba, de ez a mai nap is csak tovább mélyítette a gödröt, amibe a Ferrari szekere idén beleragadt.
Kínai Nagydíj
2009. április 19. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1ó57:43.485 |
10.0 pont |
2. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 10.970 |
8.0 pont |
3. |
|
Jenson Button
[Brawn GP] |
+ 44.975 |
6.0 pont |
4. |
|
Rubens Barrichello
[Brawn GP] |
+ 1:03.704 |
5.0 pont |
5. |
|
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] |
+ 1:05.102 |
4.0 pont |
6. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 1:11.866 |
3.0 pont |
7. |
|
Timo Glock
[Toyota] |
+ 1:14.476 |
2.0 pont |
8. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 1:16.439 |
1.0 pont |
9. |
|
Fernando Alonso
[Renault] |
+ 1:24.309 |
|
10. |
|
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
+ 1:31.750 |
|
11. |
|
Sébastien Bourdais
[Toro Rosso] |
+ 1:34.156 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 1:35.834 |
|
13. |
|
Robert Kubica
[BMW Sauber] |
+ 1:46.853 |
|
14. |
|
Giancarlo Fisichella
[Force India] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Nico Rosberg
[Williams] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Nelsinho Piquet
[Renault] |
+ 2 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Rubens Barrichello
[Brawn GP] |
1:52.592 (42. kör) |
|
Kiesők |
17. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
51. kör |
|
18. |
|
Nakadzsima Kazuki
[Williams] |
44. kör |
|
19. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
23. kör |
|
20. |
|
Jarno Trulli
[Toyota] |
19. kör |
|
| |