| Friss hírek : A Red Bull Monacóban használhatja először az új diffúzort |
A Red Bull Monacóban használhatja először az új diffúzort
2009.04.22. 15:42
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey nem a helyszínen tekintette meg a Red Bull Racing kettős sikerével zárult Kínai Nagydíjat. A szakember Nagy-Britanniában tartózkodott, hogy az autó legújabb fejlesztésein dolgozzon, és elárulta, hogy a duplafedeles diffúzor leghamarabb a május végi Monacói Nagydíjon kerülhet fel a versenygépre.
Sanghajban már a kvalifikáción is remekeltek a Red Bullok, Sebastian Vettel ugyanis megszerezte a pole pozíciót, míg Mark Webber a harmadik legjobb időt autózta a Q3-ban, vagyis mindketten megelőzték az első két versenyhétvégén domináló Brawnokat. Vettel aztán az esős futamon saját maga második, míg csapata első győzelmét is behúzta, Webber pedig másodikként haladt át a célvonalon.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey angliai otthonában családja körében nézte meg a futamot, és természetesen nagyon boldog volt az eredmény miatt. A szakember elárulta, hogy bár korán volt, még a szomszédok is átmentek gratulálni.
"Az ember arcára mindig mosoly ül, ha hétfő reggel úgy ébred, hogy kettős győzelmet aratott. Az eredmény óriási önbizalmat ad mindenkinek a gyárban, hiszen egy olyan autókat tudtunk a rajtrácsra állítani, amelyek első és második helyen értek célba, és mindezt az élről sikerült elérni, nem pedig mások problémái miatt megörökölve az eredményt"- idézte az autosport.com Newey-t. "Ez valóban egy óriási elismerés mindazért a kemény munkáért, amit belefektettünk ebbe a projektbe, és nem csak magunknak szól mindez, hanem a Renault-nak is és más technikai partnerünknek is."
A kínai időmérőn egyébként a Red Bull Racing autói nem voltak tökéletesek, a csapat azonban kijavította a hibát, de Newey is biztos volt abban, hogy a szerelők remek munkát végeznek majd: "Elég biztosak voltunk abban, hogy helyrehoztuk a felmerült problémát. De a megbízhatóságot sosem veheted biztosra, ezért a verseny utolsó fél órája olyan volt, mintha örökké tartana."
A szakember mindemellett arról is beszélt, hogy mennyit javult az RB5-ös a márciusi rajt óta. A szezon előtt Webber ugyanis arra panaszkodott, hogy az istálló nem fejlesztett elég jól, ezért az ausztrál kissé tartott is az idénytől, ám mint ahogyan azt az elmúlt versenyeken látni lehetett, a Red Bull Racing az élmezőnybe tartozik. Ráadásul a gárda versenygépe a múlt héten szabályosnak ítélt duplafedeles diffúzor nélkül gyors.
"Az utolsó, Melbourne előtti teszten kipróbáltunk egy új aerodinamikai fejlesztést, beleértve egy új diffúzort és egy módosított első szárnyat is, ezeknek köszönhetően jelentősen előreléptünk. Aztán Kínában további új részek kerültek fel az autóra, amelyek miatt ismét javultunk egy kicsit. A száraz időben zajlott kvalifikáción a Brawnok mögött voltunk Melbourne-ben és Malajziában, de Kínában sokkal közelebb voltunk hozzájuk, ha megnézzük az üzemanyag-korrekció utáni köridőket"- vélte Newey. "A Kínában használt beállításunk hasonló volt a malajziaihoz, ezért a teljesítmény többi része pályaspecifikus. A különbségek csak tizedik voltak, csakúgy, mint például a Ferrari és a McLaren esetében az elmúlt években."
Természetesen az energiaital-gyárosok is mihamarabb be akarják vetni a duplafedeles diffúzort, ám Newey szerint ez egy nagyon összetett, hosszabb ideig tartó munka.
"Ahogyan azt gondolni lehet, az RB5-ös tervezése miatt nem a legkönnyebb feladat ellátni vele az autót és miközben egy elemen dolgozunk, az autó általános fejlesztését is folytatni kell, hogy biztosak legyünk abban, nem esünk vissza más területeken"- magyarázta a szakember. "A Red Bull autók jellegzetessége a hátsó felfüggesztés, amely egy jó megoldás, ha nincs duplafedeles diffúzorod. De sokkal nehezebb lesz működésbe hozni a diffúzort. Monaco előtt nem is lesz duplafedeles diffúzorunk."
"Az biztos, hogy sok munka lesz vele! A kihívás most az, hogy megpróbáljuk beépíteni az autóba az új diffúzort. De én nem úgy tekintek erre a munkára, hogy milyen kár, hanem egy újabb kihívásnak tartom. Sajnos, sok késő éjszakát von majd maga után! Ilyen azonban a Forma-1. Nem engedheted meg magadnak, hogy nyugodtan üldögélj, és sajnáld magad, meg kell birkózni ezzel"- szögezte le Newey.
| |