| Friss hírek : Button nyert Bahreinben is, a Ferrari végre pontot szerzett |
Button nyert Bahreinben is, a Ferrari végre pontot szerzett
2009.04.26. 17:32
Jenson Button sikerével zárult a Bahreini Nagydíj, a brit már idei harmadik győzelmét aratta. A sivatagi pályán a Brawn GP pilótája mögött Sebastian Vettelt intették le másodikként, a pole-ból rajtoló Jarno Trulli pedig 3. lett. Kimi Räikkönen révén a Ferrari megszerezte idei első pontjait.
A sivatag középén fekvő pályán a vasárnapi futam idején is pokoli meleg volt, hiszen közel negyven fokot mértek Szahírban, míg az aszfalt az ötven fokig forrósodott fel.
A bahreini versenyhétvége, amely a 2009-es világbajnokság negyedik fordulója, rendkívül fontos volt a csapatok számára, hiszen eddig még egyetlen helyszínen sem lehetett - főképp az időjárás miatt - felmérni igazán az erőviszonyokat. Az arab országban azonban viszonylag ritkán esik eső, és bár a meteorológusok homokvihart nem tartottak kizártnak, végül ez sem akadályozta a versenyzőket.
Az első sorból a Toyota pilótái vághattak neki az 57 körös versenynek, Jarno Trulli az élről, Timo Glock pedig mellőle kezdhetett. A felvezető körre simán elment a mezőny, majd kezdődhetett a csata. Miután a lámpák kialudtak, a két Toyota ki is lőtt, és Glock állt az élre. Az ötödik helyről Lewis Hamilton is kiválóan kapta el a rajtot és már Trullit támadta a második helyen.
|
A rajtnál még a Toyoták voltak az élen |
A harmadik helyről startoló Sebastian Vettel azonban egy kicsit beragadt, így a Brawn GP-s Jenson Button is elment mellette. Hamilton a második kanyar után a KERS nyújtotta plusz lóerőket kihasználva megelőzte Trullit, ám a brit a manővert követően egy kicsit lecsúszott az ideális ívről és ez elég is volt ahhoz, hogy az olasz visszavegye a második pozíciót.
A második kör elején a célegyenes legvégén aztán Button erőből elment Hamilton mellett, a mclarenes így a negyedik helyről kezdhette a második kört, Vettel ötödik volt, míg Rubens Barrichello a hatodik, a tizedik helyről kezdő Kimi Räikkönen pedig a hetedik helyen körözött.
A rajt nem múlt el első szárny-sérülés nélkül, a BMW-s Robert Kubicának, aki Heikki Kovalainennel akadt össze, illetve a williamses Nakadzsima Kazukinak is szerelőihez kellett hajtania, de Felipe Massának is a bokszba vezetett az útja. Massa így a mezőny végére, a 17. helyre esett vissza a történtek miatt, Kubica, Nakadzsima és Heidfeld elé. Az élen eközben a két Toyota próbált elszakadni a mezőnytől.
Mark Webber csak a 18. helyről kezdhetett, miután az időmérőn a Force Indiás Adrian Sutil feltartotta őt, a Red Bull Racing ausztrál pilótája azonban szép csendben előrelopakodott, és a tizedik körben már a 11. pozícióban haladt.
Az első (nem kényszerű) bokszkiállást Timo Glock ejtette meg a 12. körben, aki az élről állt ki. A német korai szervizelése nem volt meglepő, hiszen az ő Toyotája volt a legkönnyebb a mezőnyben. Glock keményebb keverékű gumikat kapott és Nico Rosberg mögé a kilencedik helyre állt vissza. A második helyen köröző Trulli csak egy körrel maradt kint tovább a pályán, és mivel rövidet tankoltak az olasznak, könnyedén előzte meg márkatársát a bokszban, és hatodikként folytathatta. A vezetést így Button vette át, akinek természetesen az volt a feladata, hogy amennyire csak tudja, nyomja a gázt. Közben Trulli elvesztette hatodik helyét, a jóval nehezebb autóval köröző olasz mellett Fernando Alonso húzott el.
Barrichello a 14. körben tudta le első bokszkiállását, aki a toyotásokkal ellentétben szuperlágy keveréket kapott autójára, Button egy körrel később követte őt, de akkor érkezett Hamilton is. Barrichello a renault-s Nelsinho Piquet mögé tért vissza, akivel körökön keresztül nem tudott mit kezdeni. A nyolcadik helyen autózó fiatal brazil remekül tartotta a pozícióját - minden bizonnyal a KERS-nek is köszönhetően -, és a Brawn GP-s dühösen mutogatott is Piquet-nek, ám sokra nem ment vele, hiszen mindketten versenyben voltak.
Az eközben élen álló Vettel a huszadik körben érkezett első szervizelésére, így a jóval nehezebb versenygéppel kezdő Räikkönen vette át a vezetést. A Red Bull Racing német versenyzője Trulli mögé, viszont Glock elé tudott visszajönni, így egyértelműen utóbbi volt a legnagyobb vesztese az első szervizelésnek az élmezőnyből. Räikkönen végül csak egy körrel maradt kint tovább, mint Vettel, a finn Ferrarijára használt szuperlágy került és a nyolcadik helyre állt vissza. Az első bokszkiállások után így Button, Trulli, Vettel, Hamilton, Barrichello, Glock, Räikkönen és Alonso volt az első nyolc sorrendje. A BMW-sek a mezőny végén autóztak, csakúgy, mint Massa, aki rádión az energia-visszanyerő rendszerére panaszkodott a csapatnak.
Meglepő módon Barrichello a 27. körben ismét szervizelt, és mivel ismét szuperlágy abroncsokat kapott, sejthető volt, hogy a veterán brazil még egyszer meglátogatja majd szerelőit. Közben az élen Button nyúlt el a többiektől, és már közel 13 másodperccel vezetett Trulli-Vettel-Hamilton triója előtt, akik hárman alig néhány tizedre követték egymást.
Közben a hatodik helyen autózó Räikkönen érkezett meg Glockra, és már kezdte volna támadni, a német azonban a 34. körben inkább a szerelőihez hajtott és letudta második bokszkiállását. Button az élről a 37. körben teljesítette második és egyben utolsó bokszkiállását, de rögtön utána jött Hamilton és Trulli is. Vettel a 40. körben érkezett másodszor a bokszba, és Trulli elé jött vissza, miközben az élen ismét Button állt. A német és az olasz a második helyért meccselt.
A pontszerző helyen autózók közül Räikkönen a 45. körben látogatta meg másodszor szerelőit, a finn Glock mellé érkezett meg a bokszutca kijáratánál, és bár a német először erőszakosan elment mellette, a következő kanyarban azonban a keményebb keverékkel próbálkozó ferraris visszaelőzte a toyotást.
Tíz körrel a leintés előtt Button vezetett, Vettel a második, Trulli pedig a harmadik helyen állt, míg mögöttük Hamilton, a futamot három bokszkiállással teljesítő Barrichello, Räikkönen, Glock és Alonso körözött még pontszerző helyen. Az utolsó öt helyen található versenyző, köztük a két BMW-vel, viszont már egy körös hátrányban volt.
Már csak öt kör volt hátra a Bahreini Nagydíjból, amikor Glock megérkezett Räikkönenre, és úgy tűnt, a német még próbálkozni fog előzéssel, erre azonban már végül nem vállalkozott, így a toyotás maradt a hetedik helyen, míg Räikkönen megőrizte a hatodik helyét.
A kockás zászlóval Buttont intették le elsőként, aki Vettelt és Trullit megelőzve nyert. A brit pilóta ezzel már idei harmadik elsőségét szerezte, ugyanis Ausztráliában és Malajziában is nyerni tudott. Ezúttal azonban sem az időjárás, sem pedig biztonsági autós periódus nem akadályozta a pályán zajló történéseket, így tulajdonképpen ez volt az év első "normális" futamgyőzelme. Bár a rendkívüli meleg miatt sokan attól tartottak, hogy többen is idő előtt fejezik majd be a küzdelmet, egyedül Nakadzsima búcsúzott a 48. körben, a williamsesnek valószínűleg valamilyen műszaki probléma miatt kellett behajtania bokszba.
|
Button mögött tehát Vettel végzett a második helyen, aki a sanghaji győzelme után Bahreinben is dobogóra állhatott, míg Trulli az ausztráliai harmadik helyezése után a szahíri aszfaltcsíkon is megismételte ezt az eredményt.
Hamilton a negyedik helyre hozta be a McLarent, míg Barrichello ötödikként haladt át a célvonalon. Kimi Räikkönen jóvoltából a Ferrari idei rossz sorozata is megszakadt, a finn hatodik helyével három pontot szerzett magának és a csapatnak, ami a pilóta és a maranellóiak első pontjait is jelentette. A másik Ferrariban Massa viszont továbbra is egység nélkül áll, a brazil a 14. pozícióban és egy kör hátrányban fejezte be a küzdelmet.
Az utolsó két pontszerző helyen Glock és Alonso osztozott, de Bahreinben végre a spanyol márkatársa, Piquet is jobb formát mutatott, aki Nico Rosberg mögött tizedikként ért célba. A BMW Sauber ismét egy borzalmas versenyen van túl, Heidfeld és Kubica is egy-egy kört kapott Buttontól, ráadásul az utolsó két helyen értek célba.
A mezőny tagjai legközelebb két hét múlva találkoznak, amikor az első európai versenyre kerül sor Spanyolországban.
Bahreini Nagydíj
2009. április 26. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Jenson Button
[Brawn GP] |
1ó31:48.182 |
10.0 pont |
2. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 7.187 |
8.0 pont |
3. |
|
Jarno Trulli
[Toyota] |
+ 9.170 |
6.0 pont |
4. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 22.096 |
5.0 pont |
5. |
|
Rubens Barrichello
[Brawn GP] |
+ 37.779 |
4.0 pont |
6. |
|
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
+ 42.057 |
3.0 pont |
7. |
|
Timo Glock
[Toyota] |
+ 42.880 |
2.0 pont |
8. |
|
Fernando Alonso
[Renault] |
+ 52.775 |
1.0 pont |
9. |
|
Nico Rosberg
[Williams] |
+ 58.198 |
|
10. |
|
Nelsinho Piquet
[Renault] |
+ 1:05.149 |
|
11. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 1:07.641 |
|
12. |
|
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] |
+ 1:17.824 |
|
13. |
|
Sébastien Bourdais
[Toro Rosso] |
+ 1:18.805 |
|
14. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Giancarlo Fisichella
[Force India] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 1 kör |
|
17. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
18. |
|
Robert Kubica
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
19. |
|
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Jarno Trulli
[Toyota] |
1:34.556 (10. kör) |
|
Kiesők |
20. |
|
Nakadzsima Kazuki
[Williams] |
48. kör |
|
| |